Andrei Pleşu îl critică pe Radu Beligan pentru mesajul de sprijin pentru Victor Ponta

andrei plesu digi

„Aţi simţit nevoia, la vârsta dvs., la statura dvs., să vă legaţi numele de un caraghios. Spectrul "stadionului" de tip coreean a reapărut în biografia dvs. într-un moment în care nimic nu-l mai poate justifica. Asta înseamnă că m-am înşelat. Că, înainte de 1989, nu aţi negociat util, sacrificându-vă de dragul teatrului, ci că ceva inexplicabil vă atrăgea în sfera puterii, oricât de pătată era ea. Ca şi acum”, a scris Andrei Pleșu în scrisoarea publicată pe adevărul.ro.

„Puterea talentului dvs., puterea minţii dvs. nu vă satisfăceau. (...) Voiaţi, ca şi acum, să fiţi mai curând pe scena ştabilor, decât pe aceea a colegilor dvs. Evident aveţi dreptul să susţineţi şi să alegeţi pe cine vreţi. Dacă se poate, cu argumente mai rezonabile. (...)”, arată scriitorul.

„Dvs. nu vă exercitaţi, pur şi simplu, dreptul la opinie, ci vă investiţi imaginea într-o jalnică operaţiune de propagandă, într-un exerciţiu manipulatoriu de un gust îndoielnic. De ce o faceţi (cu obişnuita dvs. „fineţe" culturală, gata să recurgă la locuţiuni latine)? Nu mai pot răspunde acestei întrebări cu „pogorămintele" pe care încercam să le invoc pe vremuri. Pot doar să fiu trist, infinit de trist, că înţelegeţi să ieşiţi din scenă cu o replică atât de trivială, atât de mărunt devotată conjuncturilor. Calibrul dvs. merita un amurg mai nobil”, mai spune Andrei Pleșu.

Reacţia scriitorului vine după ce, sâmbătă, actorul Radu Beligan a anunţat, printr-un mesaj video, că este alături de Victor Ponta în cursa pentru Cotroceni.

Îl susţin pe Victor Ponta, pentru că ţara asta are nevoie de un preşedinte tânăr şi energic! Cred în tineri, doamnelor şi domnilor! Tinerii sunt capitalul nostru cel mai de preţ. Trebuie să ne folosim de acest capital, de la nivelul cel mai de jos şi până la vârf! Dixi et salvavi animam meam”, a spus Radu Beligan în mesajul video.