Concertele şi alte evenimente culturale pot aduce mai mulţi turişti străini în România decât Marea Neagră, Delta Dunării şi staţiunile de pe Valea Prahovei. Numai anul trecut zeci de mii de străini au venit în România pentru festivale precum George Enescu, Untold sau Electric Castle. Însă transformarea culturii în motor al turismului are nevoie de investiţii. Deocamdată investiţiile se concentrează pe obiectivele tradiţionale. Norocul organizatorilor de evenimente este că s-au mai construit câteva stadioane. Şi, dacă tot nu se prea joacă fotbal pe ele, măcar să se cânte.

Embed:

Investiţiile în cultură pot juca un rol important în creşterea economică a României, arată un studiu Ernst & Young. Pe deoparte, un oraş cu o viaţă culturală complexă poate atrage forţă de muncă înalt calificată care, după orele petrecute la birou încearcă să se destină în mod inteligent.

Pe de altă parte, concertele şi spectacolele şi evenimentele speciale pot aduce în ţară foarte mulţi turişti străini. Iar deja are mai multe festivaluri cunoscute la nivel internaţional. Festivalul George Enescu aduce anual aproximativ 20.000 de turişti străini în Bucuresti.

Foarte mulţi străini participă şi la Untold, festivalul de muzică electronică organizat pe stadionul din Cluj. Aseară, Untold a câştigat marele premiu al European Festival Awards, distincţie care este desemnată şi în funcţie de voturile publicului. Tot în judeţul Cluj un festival din ce în ce mai popular este Electric Castle. Însă imaginile cu participanţii afundaţi în noroiul din curtrea castelului Banffy arată că muzica bună nu este de ajuns. Trebuie făcute investiţii şi în infrastructura evenimentelor, astfel încât turiştii să se simtă confortabil.

Însă pentru autorităţi, turismul cultural nu este întotdeauna o prioritate.

În judeţul Constanţa vor apărea trei noi porţiuni de plajă în ariile protejate de la Midia, Corbu şi Vadu.

Marian Gălbinaşu, primarul comunei Corbu: „Nu sunt nişte eforturi extraordinare. Pot estima că, în decursul unui sezon estival, de la toalete ecologice şi acţiunile de ecologizare, nu vor presupune mai mult de 250 de milioane de lei vechi”.

Însă proprierarii din zonă spun că şi cultura este importantă în atragerea turiştilor.

Stelică Murariu, proprietar cherhana: „Ne dorim ca turistul vine aici să găsească ceva. Acel ceva e un festival de muzică sănătos, acel ceva e o alimentație sănatoasă, bazată pe pește și produse din pește”.

Iar faptul că străinii nu vin în România doar ca să se bronzeze și să schieze se vede în topul celor mai vizitate obiective. Pe primul loc este Castelul Bran, care a atras 500.000 de turiști străini anul trecut. Pe locul al doilea este cetatea Râșnov, iar pe locul al treilea - Biserica Neagră din Brașov.

Ernst & Young estimează că, până în 2030, jumătate din turismul mondial va fi cultural. În Franța, festivalurile și alte evenimente culturale au generat, numai în 2013, 2,6 miliarde de euro. Iar înființarea Muzeului Guggenheim a salvat 4.000 de locuri de muncă în orașul spaniol Bilbao și a creat încă 1.000.

Acestea sunt doar două dintre exemplele impactului economic puternic pe care îl poate avea turismul cultural.  

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!