Guvernul vrea să introducă criterii de performanţă în Legea salarizării unice. Asta înseamnă că, spre exemplu, în cazul profesorilor, salariile vor creşte sau vor scădea în funcţie de cât de eficienţi şi de bine pregătiţi sunt dascălii. Introducerea acestor criterii a dat naştere unor discuţii în contradictoriu. Profesorii se opun categoric. Salariaţii din învăţământ consideră că va fi aproape imposibil de evaluat obiectiv performanţa profesională a profesorilor.

Embed:

„Nu poţi evalua performanţa, nu o poţi cuantifica în sistemul de învăţământ. Poate îmi spune şi mie cineva cum pot cuantifica performanţa sau criteriile de performanţă sau progresul şcolar în învăţământul preşcolar. O să mă raportez la ce? Pot să pun semnul egal între un colegiu naţional şi un liceu Tehnologic, sau între o şcoală din centrul unui oraş şi o şcoală de la periferie”, spune Marius Nistor, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie Spiru Haret.

„Printr-o lege a salarizării vii şi stabileşti foarte clar care este îl primeşti conform pregătirii tale, conform studiilor tale, conform importanţei activităţii prestate. Atât ai la intrare, atât vei avea la ieşire. În loc să-şi facă treaba pentru care el a fost pregătit în facultate, în loc să fie interesat de ceea ce face în sala de clasă, astfel încât să aibă rezultate cât mai bune, va fi obligat să umble după tot felul de hârtii şi hârtiuţe, care să-i permită creşterea salariului”, adaugă Marius Nistor.

 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!