Din cauza vieții agitate și a timpului liber limitat, tot mai mulți oameni aleg să-și facă cumpărăturile online. Însă comerțul în mediul virtual nu prezintă doar avantaje, ci și riscuri. Pentru cumpărături în siguranță și pentru a crește numărul clienților mulțumiți, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor oferă câteva sfaturi.

 

Foto: Gulliver/Getty Images

Asigurați-vă că operatorul economic furnizează informații despre nume, adresa geografică, telefon, adresă de e-mail, pentru a putea contacta comerciantul în cazul unor nemulțumiri. Toate aceste informații trebuie să fie clare și sunt obligatorii pentru comerciant.

Asigurați-vă că site-ul afișeaza toate informațiile despre principalele caracteristici ale produselor și serviciilor comercializate, inclusiv prețul total al acestora, pentru a putea fi siguri că acestea sunt ceea ce vă trebuie.

Intenționați să cumpărați conținut digital (jocuri, cărti, muzică, software)? Asigurați-vă că primiți informații despre modul în care conținutul digital poate fi folosit, interoperabilitatea relevantă - mediul hardware și software standard cu care conținutul digital este compatibil (sistemul de operare, versiunea necesara și anumite caracteristici hardware), eventualele restricții tehnice.

Știți din ce se compune prețul total? Acesta este format din prețul produsului sau serviciului, taxa pe valoare adăugată care poate fi inclusă sau nu în prețul produsului, taxele de livrare și eventuale alte costuri suplimentare despre care comerciantul trebuie să vă informeze și să vă ceară acordul înainte de a da click pe butonul “cumpără”.

Comerciantul trebuie să vă informeze despre modalitățile de livrare disponibile și prețul aferent acestora chiar în pagina de prezentare a produsului.

Ați găsit în pagina de prezentare a produsului informația despre dreptul de retragere? Prin legislație, dispuneți de 14 zile în care puteți să vă răzgândiți. Trebuie să returnați produsele la adresa indicată de comerciant, achitând taxa de transport și fără să motivați renunțarea la achiziție.

Țineți cont că operatorul economic trebuie să vă pună la dispoziție – în format electronic – un formular de retragere sau să vă ofere posibilitatea de a completa orice altă declarație prin care să vă exprimați decizia de retragere din contract.

Comerciantul nu a furnizat în mod clar informații despre dreptul de retragere din contract? În acest caz, perioada în care puteți returna produsul se prelungește la un an. Perioada de retragere se calculează din momentul în care consumatorul  primește produsele.

Există produse în cazul cărora nu este aplicabil dreptul de retragere din contract? Da, cum ar fi produsele care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid sau produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator, produsele care au fost executate după specificațiile consumatorului, ziarele sau periodicele care nu au fost livrate în baza unui abonament. De asemenea, furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă livrarea a început cu acordul expres al consumatorului. Despre toate aceste produse exceptate de la dreptul de retragere, comerciantul trebuie să vă informeze chiar din pagina de prezentare a produselor.

În cât timp primiți banii înapoi pentru produsul returnat? 14 zile din momentul retragerii. Asigurați-vă că în prețul de rambursare a fost inclus și costul livrării.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!