Un document al Ministerului Fondurilor Europene spune ceea nu vor să recunoască şefii de la Drumuri: că lucrările la autostrăzile în construcţie sunt mult întârziate şi că şantierele pot rămâne deschise încă doi ani, deşi termenele din contracte spun altceva. Lipsa avizelor, a autorizaţiilor sau pur şi simplu nepăsarea constructorilor şi a autorităţilor ţin şantierele pe loc. De exemplu, pentru autostrada Sebeş-Turda, la aproape un an şi jumătate de la începerea lucrărilor autorizaţii de construcţie sunt pentru doar 12 din cei 70 de kilometri ai şoselei de mare viteză, potrivit datelor de la Transporturi.

Embed:

Anul acesta ar fi trebuit inaugurată autostrada Sebeş-Turda. În două luni ar fi trebuit să putem circula pe ultimii 29 de kilometri din această autostradă. Cum în calea șantierelor a stat, anul trecut, birocrația, lucrările nu sunt foarte avansate. Chiar dacă există porțiuni unde s-a turnat și asfalt.

Stadiul lucrărilor pe cei 29 de kilometri este de 40%. Pe primele două loturi nu s-a lucrat nici măcar atât. Lipsesc încă autorizaţiile de construcţie.

Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Infrastructură: „Acolo unde nu există proiect tehnic sau nu există autorizaţie de construire pur şi simplu nu se lucrează sau se lucrează anemic, la terasamente”.

Ministerul Fondurilor Europene estimează că lucrările se vor încheia abia după jumătatea lui 2018.

Ionuţ Micu, director general adjunct în cadrul Ministerului Fondurilor Europene: „Vorbim de un termen, 2018, maxim, luând în considerare toate riscurile, însă ne dorim cu toţii ca deschiderea traficului să se realizeze într-un termen cât mai scurt. Există întârzieri, evident. Posibilitatea prelungirii termenelor de finalizare prin acte adiţionale ţine autoritatea contractantă, de CNADNR”.

Aceeaşi situaţie şi pe autostrada Deva-Dumbrava, unde ultimele lucrări ar putea fi gata tot în 2018.

Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele Asociaţiei Pro Infrastructură: „Lotul 4 are o problemă chiar majoră cu prăbuşirea pilonilor foraţi din zona carierei de la Brănişca. Iar soluţia tehnică este destul de complicată acolo şi destul de constisitoare”.

Din această autostradă anul acesta cu puţin noroc ar putea fi gata 38 de kilometri: 17 kilometri dintre Traian Vuia şi Coşeviţa şi cei 21 de kilometri dintre Coşeviţa şi Ilia.

Tot în 2018 estimează ministerul Fondurilor Europene că vor fi gata şi reparaţiile la autostrada Orăştie-Sibiu, dar şi construcţia şoselei de mare viteză Târgu Mureş - Târgu Neamţ, unde nu au fost emise încă ordinele de începere a lucrărilor.  

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!