BIZIDAY. Întreținerea pe înțelesul tuturor

Data publicării:
gigacalorie caldura calorifer scumpiri sursa foto digi24

Avizierul de la parterul blocurilor o să conțină și mai multe hârtii. Camera Deputaților a dat votul decisiv pentru o lege care va obliga administratorii să explice cum au calculat întreținerea. În cazul în care administratorul nu face acest lucru, asociația de locatari va primi o amendă care poate ajunge până la 3.000 de lei. Sună bine și în acord cu normele europene din moment ce transparența e de dorit în orice domeniu. Numai că dacă vreți să aflați de ce vecinul de palier care locuiește tot la două camere, dar are o familie ceva mai numeroasă, plătește aproape la fel ca dumneavoastră la întreținere, puteți să o faceți și acum. În urmă cu doar trei luni, a intrat în vigoare o lege similară, care obligă asociațiile de locatari să elibereze adeverințe defalcate cu felul în care a fost calculată întreținerea. Mai mult, prin respectiva lege, locatarii au dreptul să ceară absolut orice informație legată de cheltuielile asociației. În cazul care președintele de asociație sau administratorul nu se conformează, locatarul poate face o plângere la Primărie. Și apoi, așteaptă… Mult!

Mihai Mereuță, președintele Liga Habitat Urban: „Ar trebui să ne axăm pe resursele foarte reduse ale autorităților. Au un număr mic la Serviciul pentru Asociații de Proprietari față de numărul mare al spețelor. Sunt mii de asociații de proprietari în București, de exemplu”.

Pe scurt, legea e bună, dar nu prea are cine să o aplice. Ar mai fi și alte probleme. În principiu, n-ar strica să vedeți cum vi s-a calculat întreținerea, dar, potrivit celor de la avocatnet.ro, rubricile care vor fi afișate la avizier vor purta nume de genul „cheltuieli pe cota-parte indiviză” sau „cheltuieli pe beneficiari”. În principu, tot administratorul trebuie să stea să vă explice ce sunt. Și mai ales, după ce formulă se calculează.

Tot în 2015, s-a mai dat o lege prin care, o dată la fiecare trei luni, administratorii trebuie să informeze în scris sau prin e-mail toți membrii asociatiei de proprietari, cu privire la situația financiară. Documentul trebuie să cuprindă toate cheltuielile și veniturile asociației de proprietari, însă din nou, dacă administratorii nu își fac treaba, nu prea are cine să îi tragă la răspundere.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri