Petroliştii au un motiv în plus să nu scadă preţurile în benzinării. Statul vrea creşterea tarifului de transport pentru ţiţeiul extras din România. Suma nu este mare, dar îngroaşă numărul taxelor şi impozitelor cerute companiilor. Astfel, benzinarii aruncă vina în curtea Guvernului: de-asta nu se ieftinesc carburanţii. Din dispută, pierd tot şoferii.

Embed:

 

Anul trecut, prin conductele Conpet au trecut aproape 4 milioane de tone de petrol, iar anul acesta, cantitatea transportată s-a redus la 3,64 milioane de tone. Pe lângă semnalul de alarmă tras de producţia mai mică, compania de stat cere o creştere a tarifului de transport cu 1,41%. Costul în plus suportat de producătorii de petrol va fi de 3,6 milioane de lei anul acesta, însă toţi aceşti bani vor fi recuperaţi tot din preţul final de la pompă.

Este îngrijorător faptul că această producţie scade dramatic. 300.000 de tone, aproape 8-10% mai puţin decât în anul anterior,” spune Gheorghe Ionescu, director operaţiuni Conpet.

Cred că ar trebui să fim mai atenţi la faptul că avem această scădere a producţiei şi o creştere a tarifelor. Orice creştere a poverii de natură costuri sau de natură povară fiscală poate afecta un lanţ economic întreg”, declară Daniel Apostol, secretar general al Asociaţiei Companiilor Petroliere ROPEPCA.

Nu putem să protejăm, între ghilimele, preţul benzinei la pompă în detrimentul transportului”, adaugă Ninel Paiajen, reprezentant ANRM.

După ce este scos din pământ, petrolul urmează lungul drum al tarifelor puse acestei resurse. În primul rând, ţiţeiul trece prin reţeaua de conducte lungă de 3.800 de kilometri a companiei de stat Conpet. Ajunge în rafinărie, iar carburanţii se duc, mai departe, în depozite. De aici ajung prin reţeaua de benzinării. Până să intre în rezervorul românului, carburanţii îşi dublează, practic, preţul. Vorbim de redevenţe, accize, tarife de transport, taxe şi impozite impuse de stat, dar suportate tot de consumatori.

Deşi cotaţia barilului de petrol a scăzut până la 32 de dolari, cel mai mic nivel din ultimii 11 ani, în România carburanţii nu se pot ieftini cu mult mai mult decât în prezent. Şi asta pentru că din preţul unui litru de benzină, 58% încasează statul prin taxe şi accize.

În prezent, ponderea taxelor în preţul final pentru un litru de carburant este cea mai mare din ultimii 7 ani.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!