Apa, problemă mare în subteranul bucureştean

Data publicării:
Tunel--metrou-4

Constructorii metroului bucureştean încă încearcă să afle ce s-a întâmplat în Zona Eroilor, unde pământul a început să se taseze după un incident care a avut loc în subteran în locul în care noua magistrală se uneşte cu cea deja existentă.

Repetto Marcelo, inginer din partea constructorului, întrebat dacă este vorba de o eroare de proiectare: „Nu, a fost un incident. Geologia a fost foarte grea şi se întâmplă. Când a intrat scutul în staţie am avut o pierdere mare de apă. Asta s-a întâmplat. Am avut puţurile active. Dar s-a întâmplat ceva ce nici noi exact nu am înţeles. Un flux ciudat”.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor: „Nu am spus aşa ceva, am spus că aceste fenomene se întâmplă tot timpul când se sapă o galerie. Studiile topo se fac de obicei pe canalul de excavaţie. Sunt, evident, mai ales într-un oraş cu o istorie mare şi cu mai multe straturi de construcţier pe sute de ani deja, sunt zone care nu sunt controlate. Au fie, am găsit caverne, construcţii subterane, am găsit pur şi simplu zone de nisip”.

Mai multe familii au fost evacuzate din zonă şi vor fi cazate la hotel pe banii Metrorex până când va fi eliminat orice risc de surpare. Nu este prima problemă de acest gen care apare în cei 40 de ani de când se lucrează în subsolul Capitalei. Construcţia metroului bucureştean a fost tot timpul o lupta aprigă cu apele subterane, dar şi cu Dâmboviţa. Metrorex are echipe speciale de noapte care se ocupă de izolarea infiltraţiilor din tuneluri. Dacă nu este oprită, apa dură din subteran dă naştere unor formaţiuni de calcar greu de înlăturat.

Iar în 1987 a avut loc un incident mult mai grav decât cel de acum la Eroilor. Ploaia toren?iala oi, cel mai probabil, operarea greoita a unui excavator au dus la spargerea unui canal colector al Dâmboviţei. Apa a devastat staţia Unirii 2 şi a inundat şi staţia Unirii 1. Iar inundaţia a picat în cel mai rău moment cu putinţă. Chiar înaintea unei vizite a lui Mihail Gorbaciov în timpul căreia Nicolae Ceauşescu voia să îi arate metroul.

Până la urmă lucrările au fost refăcute şi, oficial, nimeni nu a fost pedepsit. În cazul incidentului de acum de la Staţia Eroilor, Profit.ro scrie că orice pagubă ar putea fi acoperită de compania de asigurări Generali dacă se va dovedi că tasarea pământului s-a produs din cauza unei erori a constructorilor. Asta deoarece consorţiul format din Astaldi, FCC, Delta ACM, AB Construct ar fi cumpărat o poliţă care acoperă toate riscurile posibile. Inclusiv o surpare a terenului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri