Mii de români sunt păcăliţi cu bună ştiinţă de firmele de asigurări. Deşi, potrivit legii, istoricul unui şofer se transferă atunci când îşi schimbă maşina, firmele de asigurări nu respectă Normele. Practic, şoferii care nu au făcut niciun accident ajung să achite cu aproape 30 la sută mai mult la poliţă atunci când îşi cumpără maşină nouă.

Embed:

 

Un şofer care schimbă maşina şi nu are accidente la activ ar trebui să primească un bonus la încheierea poliţei pentru noul autorism. Nu se întâmplă la fel în practică, spun specialiştii.

Cristian Muntean, preşedintele Asociaţiei Service-urilor Independente: „Legea este lacunară în momentul de faţă. Într-adevăr, bonusul nu se transferă la noul, atunci când îţi cumperi o nouă maşină, în ciuda faptului că ai fost un şofer corect şi ani de zile ai acumulat să zicem un bonus 8. În momentul în care îţi achiziţionezi o nouă maşină, porneşti din nou de la bonus zero”.

Asta deşi transferul este prevăzut clar într-o normă a Autorităţii de Supraveghere Financiară aflată în vigoare. De pierdut au românii care îşi schimbă maşina.

Practic, un şofer de 44 de ani care nu a avut accidente şi cumpără o maşină nouă plăteşte cu 118 lei mai mult pentru că istoricul său de şofer nu a fost luat în calcul la încheierea noii poliţe. Situaţia este ştiută de oficialii ASF, mai ales că primesc într-un an zeci de plângeri, dar nu pot face nimic. Singura soluţie este ca oamenii să depună reclamaţie.

Mişu Negriţoiu, preşedinte ASF: „n mod normal trebuie să se transfere istoricul, în mod evident istoricul trebuie să te urmărească peste tot. Ce discutăm acum în grupele de lucru discutăm chiar un cazier al şoferului, că este pe camion sau este pe maşină”.

Cristian Muntean, preşedinele Asociaţiei Service-urilor Independente: „Noul calcul al poliţei RCA va avea o componentă mixtă oi anume se va ţine cont atât de cazierul, de accidentele şoferului, cât şi de performanţele tehnice ale autovehiculului”.

Reprezentanţii companiilor de asigurări recunosc că istoricul unui şofer ar trebui să fie o componentă importantă în stabilirea preţului RCA. Dar atât.

Mădălin Roşu, reprezentant UNSAR: „Preţul pe care îl va obţine este dat de istoricul avut, cine a avut un istoric prost va avea o primă mare, cine a avut un istoric bun va avea o primă mică. Există o singură componentă care influenţează preţul final şi anume daunele”.

Persoanele care vor să îşi păstreze istoricul la schimbarea maşinii trebuie să depună la compania de asigurări o copie după actul de radiere al vechii mașini, după ultima asigurare si o copie după contractul de vânzare-cumpărare a noii mașini.

 

 

 

 

 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!