Infrastructura din România este o băşcălie naţională, spun revoltaţi producătorii de autoturisme! Din cauza lipsei autostrăzilor, exporturile de maşini au început să scadă, în timp ce maşinile second-hand sunt tot mai multe pe străzile de la noi. În timp ce economia pierde sume uriaşe, samsarii de maşini se îmbogăţesc, spun reprezentanţii constructorilor auto.

Embed:

 

Anul trecut autorităţile au inaugurat doar 38 de kilometri de autostradă, dar au închis alţi 22 - între Cunţa şi Sălişte, din pricina unor greşeli de construcţie.

Pentru anul acesta, Compania de Autostrăzi estimează că va deschide traficul pe aproape 96 de kilometri de autostradă. Însă, din cauza unor probleme apărute pe câteva tronsoane, probabil că vom avea doar 75 de kilometri de autostradă în plus, spun specialiştii.

Constantin Stroe, membru APIA: „Asta cu infrastructura, vă rog să o notaţi: este o batjocoră, este o băşcălie naţională! Vestita autostradă Piteşti-Sibiu nu este a Dacia, este a României, să fie clar! Îmi exprimam neîncrederea că va fi finalizată în 2020, acum nu cred că va fi finalizată nici în 2025. În condiţiile în care 85% din finanţare este din fonduri ale Uniunii Europene. N-au făcut un calcul să vadă ce fonduri uriaşe pierde România ca urmare a lipsei acestei autostrăzi!”.

În timp ce noi aşteptăm autostrăzile, exporturile României scad.

Deşi faţă de anul 2007 creşterea este de 190%, în comparaţie cu 2014 mai puţine maşini au trecut graniţa către clienţii din vestul Europei.

Şi producţia a fost mai mică anul trecut faţă de anul 2014, din cauza reducerii motoarelor în fabricile Ford şi Dacia. Fabrica Ford de la Craiova a produs mai puţin de 48.000 de maşini anul trecut.

Pe de altă parte, importul de maşini noi a scăzut cu 64% faţă de anul de vârf 2007. Unul din cele mai importante motive a fost importul de maşini second hand. Parcul auto românesc a fost astfel sufocat de rable pe care nu le mai vor occidentalii.

Ernest Popovici, preşedinte APIA: „Vechimea medie a parcului auto era sub 11 ani, iar în prezent este de aproape 14 ani”.

În Cluj, Timiş şi Bihor au intrat cele mai multe maşini second-hand. În total 250.000 de rable au fost cumpărate anul trecut din străinătate, dintre care majoritatea sunt mai vechi de 8 ani. Cei care le cumpără îşi asumă şi riscuri, spun specialiştii.

Adrian Mitrea, jurnalist auto: „Să rezerve între 10 până la 50% din preţul de achiziţie pentru reparaţii ulterioare”.

Constructorii auto cer Guvernului, ca măsură de urgenţă, impozitarea maşinilor second-hand importate.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!