Linia de tramvai modernizată pune în pericol călătorii

Data actualizării: Data publicării:
tramvai ploiesti

La Ploieşti, o linie de tramvai complet modernizată, pe bani europeni, este nefolosită, la două luni după ce Primăria a făcut recepţia lucrării. Edilii şi-au dat seama că stâlpii liniei electrice sunt montaţi prea aproape de şine şi că există şi alte probleme. De cealaltă parte, constructorul spune că a respectat proiectul, iar proiectantul - că a lucrat conform cerinţelor Primăriei.

„Observaţi şi dumneavoastă unde este stâlpul. Un copil, cineva care scoate mâna pe geam, are ocazia să rămână fără braţ”, explică un angajat al regiei de transport public din Ploieşti.

Este doar una dintre problemele sesizate la două dintre liniile de tramvai recent modernizate. Lucrările au început în februarie 2014. Printre altele au fost schimbate şinele de tramvai şi au fost amenajate staţiile. Costul total a fost de 110 milioane de lei. Lucrarea a fost recepţionată în iunie anul acesta, dar fără probe de circulaţie. Aşa că stâlpii montaţi prea aproape de linii nu sunt singura problemă. Angajaţii regiei de transport cred că şinele sunt înclinate.

Silviu Sonu, lider de sindicat: „Noi considerăm că e înclinat la interior, are o suprafaţa de contact de 15 milimetri. Ar trebui să fie în jur de 85. Lucru care duce la ineficienţă în frânare.”

Din cauza acestor deficienţe au apărut deja probleme.

Dumitru Dumitru, mecanic de intreţinere TCE Ploieşti: „Înainte pe liniile cele vechi băgam un tramvai la reparat odată la 7-8 luni, un în mod normal. Acum vine şi la două luni, la o lună, la trei.”

Lucrarea a fost executată de o firma din Galati, care susţine că a facut totul conform proiectului. La rândul lor, proiectanţii susţin că totul e în regulă. Ei spun că, de fapt, societatea de transport ar fi trebuit să modifice roţile tramvaielor după înlocuirea şinelor.

Stâlpii montați între cele două fire ale căii proprii de rulare (...) sunt montați corect, conform proiectului tehnic aprobat de Primăria Municipiului Ploiești. Scoaterea mâinii/capului pe geamul tramvaiului este interzisă”, spune Adrian-Augustin Drăghici, director tehnic al firmei de proiectare Urban Proiect Grup Bucureşti, în răspunsul trimis Primăriei ploieşti.

Ieri a făcut proba şi de aici nu a mai plecat. Face flamă, nu porneşte”, spune un ploieştean.

Lucrarea a fost recepţionată înainte de alegeri. Fostul edil, actual viceprimar, a refuzat să explice de ce semnat recepţia. Noul primar din Ploieşti nu a comentat nici el situaţia lucrării.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri