Consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor putea institui mai multe tipuri de taxe aplicate domeniul turistic, conform unui proiect de modificare a Codului Fiscal. Banii obţinuţi ar trebui investiţi în promovare turistică, chit că promovare turistică poate înseamnă şi să printezi afişe sau să faci o pârtie de schi ca să atragi mai mulţi vizitatori.

Embed:

Conform actualelor norme de aplicare ale Codului Fiscal, consiliile pot institui taxe doar pe cazarea turiştilor, însă schimbarea propusă ar urma să le permită politicienilor locali să taxeze şi alte activităţi, fie că vorbim de vizitarea unor obiective sau de activităţi de agrement.  

Banii obţinuţi ar ajunge la bugetele locale, însă nu vor putea fi cheltuiţi pentru orice, ci doar pentru promovare turistică. Practic, asta le-ar permite autorităţilor locale să finanţeze investiţiile în turism prin mijloace proprii, fără să fie nevoie să apeleze la bugetul statului.

Promovare turistică nu trebuie să înseamne doar postere sau publicitate. Turiştii pot fi atraşi şi de o infrastructură turistică mai bună sau de amenajarea unor noi puncte de atracţie, fie că vorbim de renovarea unui muzeu sau înfiinţarea unei noi pârtii de schi.

De exemplu, din decembrie anul trecut, municipiul Bucureşti are o taxă de promovare turistică care se aplică activităţilor de cazare şi este în valoare de unu la sută din venitul obţinut pentru cazare.

Această taxă este echivalentă cu cea existentă în vechiul Cod Fiscal, care permitea doar o taxă hotelieră în valoare de unu la sută.

 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!