Producătorul celebrilor biscuiţi Eugenia, una dintre cele mai longevive mărci româneşti, a cerut săptămâna aceasta insolvenţa a două companii din grup la Tribunalul din Constanţa: Dobrogea Grup şi Dobrogea Biscuit. Compania a fost nevoită să apeleze la această soluţie din cauza situaţiei financiare dificile.

Tribunalul din Constanţa a dat ca termen de soluţionare a cererilor data de 22 februarie. Pentru Dobrogea Grup, cererea a fost înregistrată pe 11 februarie, iar pentru Dobrogea Biscuit, pe 12 februarie.

Dobrogea Grup produce mărcile de biscuiţi Eugenia şi Merlin şi mărci de pâine precum Bonpana, Bongrana şi Bongrana Sana. În 2011, Dobrogea Grup avea afaceri de 54,7 milioane de euro, pierderi de aproximativ 1 milion de euro şi datorii totale de 22,5 milioane de euro, la o cifră de afaceri de circa 60 de milioane de euro.

Dobrogea Biscuit a avut în acelaşi an pierderi de 0,5 milioane lei, la o cifră de afaceri de 25,3 milioane de lei.

Anul 2009 a fost ultimul an în care grupul a ieşit pe profit, indică datele oficiale publicate de Ministerul de Finanţe.

Întreprinderea de Morărit şi Panificaţie Dobrogea a fost înfiinţată în 1961, prin punerea în funcţiune a două mori de grâu, o fabrică de pâine şi o fabrică de biscuiţi. Între 1966 şi 1989 sunt construite cinci fabrici de pâine în Constanţa, Eforie Nord, Năvodari, Hârşova şi Medgidia, o secţie de produse zaharoase, o moară de porumb şi o fabrică de paste făinoase scurte şi lungi.

În acest interval, îşi schimbă denumirea în Întreprinderea de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase, apoi, în 1991, în Dobrogea SA. În 1995, compania Dobrogea se privatizează, având capital 100% românesc.

COMENTEAZA!