România a plătit prima tranșă pentru avioanele F-16

Data publicării:
avion F-16-4

Este vorba despre 100 de milioane de euro, a spus ministrul.

Contractul privind achiziția celor 12 avioane F-16 din Portugalia a trecut prin Parlament în urmă cu o lună și jumătate, a primit avizele necesare și, de asemenea, avizul Guvernului. Valoarea contractului deste de 628 milioane de euro.

O parte din banii cu care România va cumpăra avioane de vânătoare provine din închirierea frecvenţelor radio militare unor companii de telefonie mobilă. Acestea, la rândul lor, vor fi utilizate pentru Internetul mobil de mare viteză 4G.

Ministrul Apărării declara recent că avioanele achiziţionate din Portugalia vor fi aduse în ţară în 2015 și că până atunci va avea loc pregătirea piloţilor, în SUA, şi modernizarea infrastructurii, pentru a fi compatibilă cu acest tip de aparate.

Despre achiziția de avioane de luptă se vorbește de peste șase ani. Au fost vehiculate mai multe propuneri, inclusiv cumpărarea de avioane noi, dar acest lucru nu a fost posibil din cauza prețului prea mare.

Avioanele Mig 21 Lancer, aflate în prezent în dotarea armatei, sunt depășite moral și nu mai pot asigura în următorii ani capacitățile de apărare aeriană a statului.

Care sunt caracteristicile unui avion multirol:

* eficacitate maximă în condiţiile câmpului de luptă modern;

* flexibilitate în executarea misiunilor, cu posibilitatea schimbării misiunii în timpul zborului;

* capabilitate mare de supravieţuire în mediu ostil, în condiţiile războiului electronic;

* creşterea numărului de ieşiri în unitatea de timp, prin reducerea timpilor necesari refacerii capacităţii de zbor şi de luptă;

* creşterea securităţii zborului;

* cost de operare şi mentenanţă scăzut pe durata vieţii;

* autonomie mare de zbor;

* arhitectură deschisă care să ofere posibilităţi de modernizare ulterioară, calităţi de zbor şi manevriere deosebite, care se exprimă prin:

1. viteze supersonice la orice altitudine;

2. calităţi manevriere foarte bune;

3. exploatarea la sol şi în zbor a avionului fără restricţii;

4. reducerea sarcinilor pilotului;

5. consumul eficient al resursei avionului;

6. viteză mică de aterizare, caracteristici bune de aterizare şi distanţă mică de rulare la aterizare;

7. sistem de realimentare în zbor;

8. resurse nelimitate în timp calendaristic.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri