Irlandezii de la Ryanair se extind agresiv în România. Vor investi 100 de milioane de euro într-o bază nouă pe aeroportul din Timişoara şi vor începe să zboare şi pe rute interne. Iar planurile nu se opresc aici. Compania vrea să aducă afacerile din România la nivelul celor din Polonia, ceea ce înseamnă încă vreo trei baze, plus multe destinaţii noi. Înseamnă o concurenţă mai mare pe piaţa aeriană românească, unde Ryanair, Wizz Air, Blue Air şi Tarom lovesc din ce în ce mai mult în preţul biletelor ca să atragă pasagerii. Pe rutele interne, companiile aeriene au ajuns să concureze la preţ chiar şi cu trenurile CFR-ului.

Embed:

 

Noua bază Ryanair de pe aeroportul Traian Vuia din Timişoara va fi inaugurată în luna noiembrie. De acolo, compania aeriană va efectua zboruri către şase destinaţii externe noi: Berlin, Bruxelles, Dusseldorf, Frankfurt, Londra și Milano.

În acelaşi timp, prin noua cursă dintre Bucureşti şi Timişoara, Ryanair va deveni a treia companie aeriană care zboară pe rutele interne după Tarom şi Blue Air. Amenajarea noii baze de la Timişoara, pentru care Ryanair va aloca unul dintre cele 320 de avioane ale companiei, va costa 100 de milioane de euro şi va susţine 430 de locuri de muncă directe şi indirecte.

Pentru Ryanair, România are o însemnătate specială. Primele avioane de mari dimensiuni ale companiei au fost șase Rombac-uri produse la Bucureşti. Trei dintre ele au fost luate în leasing direct din România printr-o colaborare cu Tarom. În anii 80, omul care a transformat Ryanair dintr-o micuţă companie pe pierderi în cel mai mare operator de zboruri low cost din Europa, Michael O'Leary, vizita constant România. Însă începuturile irlandezilor pe piaţa românească au fost şovăielnice. Abia în 2014 a început expansiunea agresivă a Ryanair în România. A început într-o perioadă în care mai multe companii aeriene au încercat să câştige fidelitatea pasagerilor români. Noul BlueAir, care a luat naştere după restructurarea şi schimbarea de patron a vechiului BlueAir a ajuns să vândă pe unele zboruri interne bilete mai ieftine decât cele ale trenurilor CFR, iar pe rutele externe a înteţit lupta cu rivalul regional WizzAir. Din preţul biletelor a început să taie şi Tarom ca să facă faţă concurenţei venite din partea operatorilor low cost.

Intrarea puternică a celor de la Ryanair în România, revenirea BlueAir şi eterna reformă prin care trece Tarom înseamnă curse mai ieftine şi destinaţii mai multe pentru pasagerii români. Iar preţul scăzut al kerosenului, care reprezintă jumătate din costurile operaţionale ale unei companii aeriene, le oferă operatorilor low cost şi de linie suficient spaţiu de manevră cât să reducă şi mai mult preţul biletelor.

Iar cei de la Ryanair vor să profite de actualele condiţii din piaţă ca să îşi extindă şi mai mult activitatea din România. Vor să ajungă la cinci baze aici şi să zboare de pe 12 aeroporturi. Activitatea companiei irlandeze în România s-ar apropia astfel de cea din Polonia.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!