TAROM ar putea introduce curse low-cost

Data publicării:
tarom-1

Cu pierderi de 83 de milioane de lei în primele nouă luni, compania aeriană TAROM s-ar putea îndrepta către grupul low-cost dominat de doi mai jucători: Wizz Air şi Blue Air.

„Presiunea venită din partea companiilor low-cost este imensă. Compania TAROM trebuie să concureze în momentul de față cu 38 de companii aeriene”, spune George Marin, vicepreşedintele business strategy al TAROM.

Compania este departe de modelul de business al companiilor low-cost. Îngropată în datorii și cu cheltuieli de operare mult prea mari, ține sus prețul biletelor, așa că nu e de mirare că avioanele zboară mai mult goale. Dacă Wizz Air vinde peste 85% din locurile dintr-un avion, TAROM are un grad de încărcare de numai 67%.

Mari sunt şi costurile cu salariații. Dacă la TAROM ajung la 17% din totalul cheltuielilor, la Wizz Air, de exemplu, nu depăşesc 7%. O altă problema este flota învechită și mult prea diversă. Bani pentru cumpărarea de avioane noi nu sunt, așa că șefii companiei vin cu o altă soluție - închirierea aeronavelor.

Cea de-a doua variantă de creștere a veniturilor luată în calcul de oficialii TAROM este orientarea către piața asiatică. Soluţia nu pare a fi agreată de ministrul Transporturilor, care cere mai degrabă creșterea frecvenței zborurilor interne.

Aceasta în ciuda faptului că mai mult de 66% din bilete nu se vând pentru că sunt prea scumpe. De exemplu, o călătorie București-Iași poate costa și 170 de euro. Cu acelaşi preţ se poate ajunge de la Bucureşti la Paris, dar cu alte companii.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri