TAROM pierde în fața competitorilor, și nu doar cei low-cost ci și a celor de linie, pentru că de multe ori vinde bilete mai scumpe. Pentru acelaşi date, aceleaşi zboruri, chiar pentru acelaşi avion.

Embed:

O cursă poate fi operată de două companii diferite, care se asociază şi fac un singur zbor, al uneia dintre ele. Compania aeriană care deţine avionul şi care îl operează vinde de obicei bilete mai ieftine decât cea care doar îşi urcă pasagerii la bord.

Totuşi diferenţele sunt foarte mari. Chiar şi atunci când biletele sunt vândute de un intermediar, cum ar fi o agenţie online, biletele sunt mai ieftine decât cele vândute direct de TAROM pe acele trasee.

În loc să zboare cu două avioane pe aceeași rută, companiile aeriene care fac parte dintr-o alianță își pun pasagerii la comun într-un singur avion. Pentru operatorii de zbor este o formă de reducere a cheltuielilor, însă, pentru pasageri, același bilet, în același avion, are prețuri diferite.

Această diferență se vede cel mai bine pe site-urile care compară oferte. De exemplu, biletul pentru un zbor dus-întors București-Roma, efectuat la comun de TAROM și Alitalia, costul este de 133 de euro dacă este cumpărat de la compania italiană, la care se adaugă o taxă de 25 de euro.

Câteva rânduri mai jos apare și oferta pentru TAROM și apare un bilet de 174 de euro, plus aceiași taxă de 25 de euro. Practic este cu 41 de euro mai scump, aparent făra motiv, iar cine compară prețurile evident că nu va alege să plătească în plus.

Altă rută, aceeași situație. Biletele în același avion care efectuează o cursă dus întors București - Moscova costă cu 22 de euro mai puțin la Aeroflot decât la TAROM. Biletul la operatorul rusesc este de 195 de euro, iar la TAROM este 217 euro.

O încercare de explicație a diferențelor a venit de la directorul comercial al TAROM, care spune că este vina comparatoarelor de preț.

„Dacă vreți să faceți o comparație corectă, trebuie să intrați pe site-urile companiilor aeriene. Agențiile au alt sistem de lucru. Ei pot să își pună o taxă dacă au interes sa nu vânda o companie în plus față de ce vindem noi”, a declarat directorul comercial TAROM, Silvia Columb.

Pe site-urile companiilor apar alte surprize. La zborul București-Roma și retur, biletul vândut direct de TAROM costă cu patru euro mai mult decât pe site-ul de comparare a ofertelor.

Site-ul Alitalia afișează un preț identic cu cele ale intermediarilor și nu e o excepție. Aceleați discrepanțe apar și la celălalt zbor luat pentru exemplificare.

Biletele vândute direct de Aeroflot au același preț ca pe site-ul intermediarilor, în vreme ce biletele vândute de la TAROM în același avion, aceeași dată, costă cu cinci euro mai mult decât pe site-ul care compară ofertele companiilor aeriene.

O influență asupra prețurilor este dată de numele operatorului, adică de compania care face efectiv cursa, cu avionul propriu.

„În general operatorul are un tarif ceva mai scazut decât partenerul. Există anumite tarife care sunt valabile numai pe un avion operat de compania respectivă. Cealaltă companie nu are acces la aceleași tarife. Sunt mai multe lucruri care sunt legate de contractele existente”, a explicat directorul comercial TAROM, Silvia Columb.

În cazul celor două rute, zborurile sunt operate de avioanele Alitalia și Aeroflot. TAROM este doar partener, adică doar își urca pasagerii la bord. Totuși, o diferență de 40 de euro, cum este cea pentru zborurile spre Roma poate fi descurajantă pentru pasagerii unei companii care încearca să aibă încasari mai mari.

TAROM așteaptă pierderi de un milion și jumătate de euro anul acesta, în scadere față de anul trecut, când minusul a fost de peste 10 milioane de euro, după cum arată datele preliminare. 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!