BUSINESS CLUB. Sfârşitul unei ere la Volkswagen

Data publicării:
volkswagen

Piech e urmaşul lui Ferdinand Porsche, a condus Volkswagen 25 de ani, timp în care a scris strategia grupului şi le-a arătat uşa directorilor care îi picau din grații. Cu Winterkorn nu a mai reuşit - e prima luptă pierdută a lui Piech, deşi l-a atacat şi pe faţă, în presă, şi cu un arsenal de subterfugii, toate jocurile de culise s-au întors împotriva sa.

Capul grupului a încasat în final toate săgeţile aruncate către directorul Martin Winterkorn. A pierdut total susţinerea consiliului de supraveghere, iar demisia sa, scrie Reuters , a fost forţată. În practică avea de fapt un ultimatum: ori pleacă de bună voie, ori e dat afară. Membrii consiliului vorbesc despre o lipsă de încredere care a făcut cooperarea dintre Winterkorn şi Piech imposibilă. În spatele culiselor, preşedintele încerca să-şi adune aliaţi, să-i coopteze pe membrii consiliului în propria luptă împotriva lui Winterkorn.

Piech a încercat să-şi scoată adversarul din joc și să-l aducă pe Matthias Mueller, şeful Porsche, la cârma Volkswagen. Haosul şi incertitudinea de la conducerea Volkswagen au devenit evidente când Piech a început să-şi ducă campania de denigrare şi în presă. Într-un interviu pentru Der Spiegel, acesta spunea răspicat că Winterkorn nu va fi succesorul său la cârma companiei şi că se ţine departe de acesta.

Tonul tăios i-a adus din start nu aliaţi, ci inamici, chiar şi din propria familie. Vărul său, Wolfgang Porsche, i-a tăiat scurt elanul spunând că declaraţiile lui Piech sunt propriile sale opinii şi că nu sunt nicidecum aliniate la viziunea familiei Porsche. Dinastia are 51% din acţiunile Volkswagen, iar suportul lui Piech s-a şubrezit în urma unor meciuri interne memorabile. Cei doi veri au intrat puternic în coliziune în urmă cu 7 ani, când Porsche trebuia să preia Volkswagen și a sfârşit fiind înghiţită de acesta. Tocmai dominaţia lui Piech i-a pavat calea către plecarea din Volkswagen.

Deutsche Welle comentează că, în ciuda planurilor secrete, acesta nu mai avea cum să-și facă aliați în companie fiindcă toți erau deja împotriva lui. Directorul Martin Winterkorn a avut și susţinerea sindicatelor, foarte puternice în Volkswagen. Acesta le datorează sindicatelor viitorul în companie, dar salvarea ar putea deveni spinoasă pe parcurs. Favorurile se plătesc, iar Winterkorn s-ar putea transforma în omul sindicatelor.

Presa germană vorbeşte despre o dependenţă faţă de ele şi atrage atenţia că Winterkorn ar putea fi legat la mâini în încercarea de a creşte profitabilitatea grupului. În acest context, o reorientare strategică la Volskwagen e greu de imaginat, cred analiştii germani. Iar acuzele lui Piech nu erau tocmai nefondate. Volkswagen merge prost în Statele Unite, nu are un model low-cost pentru pieţele emergente şi produce cu marje mici de profit.

Piech a fost numit directorul secolului în industria auto, a fost cel mai influent lider din această piaţă, iar plecarea lui e comparată cu momentul în care Apple l-a pierdut pe Steve Jobs. De acum, pusă la test va fi noua structură de putere de la Volskwagen. Provizoriu, într-o mişcare cel puţin atipică, e pus pe poziţia de preşedinte un sindicalist, dar se speculează că în locul lui Piech va veni chiar vărul sau, Wolfgang Porsche.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri