Airbus a reuşit să câştige cursa comenzilor de avioane, anul trecut. A primit cu aproape 270 mai multe decât marele rival american Boeing. Însă Boeing a câştigat cursa livrărilor. A asamblat un număr record de avioane în 2015. Situaţia s-ar putea schimba în următorii ani. Când va duce la îndeplinire comenzile uriaşe pe care le-a primit în ultimii trei ani, gigantul european Airbus are toate şansele să îşi depăşească rivalul american şi la livrări. Însă 2015 nu a fost un an perfect pentru cele două companii aeronautice care îşi împart piaţa aparatelor de zbor. Vânzările lor sunt influenţate atât de condiţiile economice din China cât şi de preţul petrolului.

Embed:

 

Gigantul aeronautic european Airbus a primit în 2015 comenzi pentru 1.036 de avioane. A depășit astfel marele rival american Beoeing, care a avut un an mult mai slab din punct de vedere al comenzilor,care nu au ajuns decât la 768 de avioane. Șeful Airbus, Fabrice Bergier, spune că rezultatele de anul trecut trebuie puse cap la cap cu evoluția bună a companiei din ultimii ani.

Fabrice Bergier, directorul Airbus: „Avem peste 4.000 de comenzi în ultimii trei ani. Iar comenzile neonorate încă au crescut cu 400 de unitați pâna la 6.787 de avioane, ceea ce este un record al industriei, cu o valoare de 1.000 de miliarde de dolari. ”

Dar în ciuda comenzilor mai mici, cei de la Boeing au bătut la rândul lor un record. Unul foarte relevant, cel al avioanelor livrate. Adică al comenzilor duse la bun sfârșit, 762 la număr. Airbus a livrat în 2015 doar 635 de avioane.

Deși trec printr-una dintre cele mai bune perioade din istoria lor, companiile nu sunt ferite de griji. Pentru Airbus, cele 1.036 de comenzi primite anul trecut sunt mai puține decât cele din 2014 sau 2015, când anual a semnat contracte pentru aproximativ 1.500 de avioane.

Asia este regiunea în care cererea pentru avioane a crescut cel mai mult în ultimii ani, dar problemele economice ale Chinei au redus entuziasmul operatorilor de zbor de acolo. Așa că și-au redus planul de a-și înnoi flotele. Comenzi noi vin și din partea companiilor occidentale, însă și acestea trec printr-o perioadă în care încearcă să își diminueze cheltuielile.

Iar prețul petrolului a avut un efect neprevăzut pentru Boeing și Airbus. Cum kerosenul s-a ieftinit, operatorii de zbor nu mai sunt interesați atât de mult de avioane cu un consum redus. Sunt exact modelele de avioane în dezvoltarea cărora au investit cei mai mulți bani cei de la Boeing și Airbus în ultimii ani.

 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!