Facebook nu produce nici telefoane, nici cipuri, dar vinde reclamă - şi-o duce bine-mersi. Pe ultimele 3 luni ale anului a rămas cu un profit record de 1,5 miliarde de dolari, şi cel mai fascinant din povestea asta e cum a reuşit să devină un titan al reclamei mobile deşi acum 4 ani nu prea ştia cum să monetizeze avântul smartphone-urilor.

Embed:

În 2015 a încasat 13 miliarde de dolari din reclamele pe tablete şi telefoane şi a reuşit asta în două feluri - unu, reclamă tradiţională ţintită la fiecare utilizator în parte şi doi, mai profitabil, reclamă pentru instalarea altor aplicaţii.

Modelul îi permite să-şi facă 80% din afacerea cu reclame pe dispozitivele mobile. Are şi o bază colosală de utilizatori. Aproape un miliard de oameni accesează zilnic Facebook de pe telefon sau tabletă. Astfel că în 2015 compania a încasat cam 5 dolari doar pentru reclama văzută de fiecare dintre aceştia.

 

 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!