Jumătate din aeroporturile României au cel mult două zboruri pe zi

Data publicării:
AEROPORTUL IASI-Mediafax Foto-Liviu Chirica

Opt din cele 16 aeroporturi ale României au cel mult două zboruri pe zi. Pistele vechi şi nereparate, dar şi aerogările de pe vremea lui Nicolae Ceauşescu ţin departe de ele companiile aeriene şi pasagerii.

Este o nevoie importantă de investiţii, având în vedere că majoritatea pistelor sunt vechi. Pentru dezvoltarea aeroporturilor în următorii zece ani este nevoie de cel puţin 200-300 milioane de euro pentru piste, terminale, infrastructură”, a declarat David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România.

Banii europeni ar putea reprezenta o soluţie, dar nu pentru toată lumea.

„Finanţarea pentru aeroporturi nu se va face dacă în zonă există unul mai mare, la o distanţă de mai puţin de 200 de kilometri”, a explicat Marian Buică, secretar de stat în ministerul Transporturilor.

Aşa că aeroporturile mici, precum cel din Tulcea situat la aproape 100 de kilometri de cel din Constanţa, nu se pot moderniza cu fonduri europene. Nici companiile private nu au motive să fie interesate să facă investiţii, din moment ce într-un an de zile i-au trecut pragul doar 378 de oameni. Aşa că soluţia rămân banii de la stat.

„Nu, nu toate pot supravieţui. Unele vor reuşi abia în câţiva ani să-şi atingă acel break even şi să trăiască singure”, a spus Aleodor Frâncu, director general ROMATSA.

Şi asta în condiţiile unei schimbări de strategie. Regionalizarea va cuprinde şi aeroporturile din România. Cele de mici dimensiuni vor deveni sateliţi ai aeroporturilor din marile oraşe.

Deocamdată lucrări de modernizare se fac doar la aeroporturile care au ştiut cum să convingă companiile aeriene să zboare de pe ele. Un exemplu este Clujul.

În 1996 am avut 36.000 de pasageri, anul acesta am depăşit un milion. Am reuşit să dezvoltăm infrastructura. Este prima pistă după Revoluție total construită. Aproape 40 de milioane de euro doar investiția noastră”, a afirmat David Ciceo, directorul general al aeroportului din Cluj.

În timp ce Clujul atrage curse, alte aeroporturi le pierd. Pentru că traficul s-a redus și nu mai sunt considerate profitabile, compania naţională Tarom a decis să renunţe la cursele din Bucureşti spre Sibiu şi Târgu-Mureş. În primele şase luni, de pe cele 16 aeroporturi ale României au decolat şi au aterizat cu 5% mai puţini pasageri.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România de care fuge toată lumea, deși chiriile încep de la 9 lei: "Au zis că nu mai pot sta în...
Digi FM
Florin Negruțiu dezvăluie strategia subtilă a lui Marcel Ciolacu în PSD și politica din spatele alegerilor...
Pro FM
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3...
Film Now
Ben Stiller spune că a fost terifiat de recenziile îngrozitoare primite în urma lansării filmului „Zoolander...
Adevarul
Scene horror în centrul Londrei. Mai mulți cai plini de sânge și-au aruncat călăreții și au lovit mașini și...
Newsweek
VIDEO 25 de nave rusești staționează în Marea Neagră. Vestea bună: Nu au muniție și drone de atac
Digi FM
Fiica lui Catherine Zeta-Jones, o copie fidelă a mamei sale la 21 de ani. Carys strălucește în rochia mamei...
Digi World
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă...
Digi Animal World
Doi vulturi au fost duși la un centru de reabilitare după ce au fost găsiți beți. Cum au reușit păsările să...
Film Now
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai...