Albalact, cel mai mare producător de lactate din România va fi cumpărat cu 90 de milioane de euro de grupul francez Lactalis, cel mai mare producător de lactate din lume. Sau dacă vreţi, LaDorna preia Fulga şi Zuzu. Lactalis îşi completează protofoliul cu mult lapte. Avea destul cu mărcile proprii, dar nu strică una în plus. Dacă tragem linie avem o afacere locală, dezvoltă de un întreprinzător român, care e preluată de o multinaţională. Albalact este o afacere de familie, care a reuşit să transforme o fostă întreprindere de stat într-o companie eficientă. Lactalis este un gigant internaţional care nu a reuşit să se impună pe piaţă prin marca sa locală, LaDorna. Aşa că îşi cumpără poziţia de lider şi reuşeşte astfel să treacă în faţa marelui rival din Franţa, Danone.

Embed:

Într-o primă fază, Lactalis, compania franceză din spatele mărcii LaDorna va cumpăra 70% din acţiunile Albalact, producătorul laptelui Zuzu şi Fulga. Din cele 90 de milioane de euro oferite, 26 de milioane vor acoperi datoriile Albalact. Restul banilor, 64 de milioane de euro, vor ajunge în conturile acţionarilor care au acceptat să vândă.

Cel mai mare acţionar este familia Ciurtin, care în 1999 a preluat de la stat fosta Intreprindere de Industrializare a Laptelui din Alba Iulia şi a transformat-o în cea mai mare companie de lactate din România. Albalact a crescut în jurul a două mărci, Fulga şi Zuzu, pe care familia Ciurtin le-a lansat în colaborare cu o firmă de branding în încercarea de-a-şi extinde vânzările la nivel naţional.

Iar strategia a avut succes. În 2014 Albalact a reuşit să sară de o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro şi a urcat pe primul loc pe piaţa lactatelor, în locul celor de la Danone.

Era demonstraţia că o afacere românească se poate bate cu un gigant. În primele nouă luni ale anului trecut firma a avut venituri de 70 de milioane de euro şi un profit de peste două milioane de euro.

Acum, prin preluarea Albalact, grupul Lactalis devine noul lider. În 2014, ultimul an pentru care există date complete, LaDorna, marca francezilor, era pe locul 7 pe piaţa din România cu afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro şi pierderi de două milioane şi jumătate de euro.

După preluarea Albalact, francezii de la Lactalis vor ajunge la afaceri de aproximativ 150 de milioane de euro, la o distanţă considerabilă de marele rival Danone. De altfel, tranzacţia de 90 de milioane de euro aşteaptă aprobarea Consiliului Concurenţei înainte de a fi dusă la bun sfârşit. Totuşi, preluarea Albalact de către Lactalis nu ar trebui să dezechilibreze foarte mult piaţa românească a lactatelor, care se ridică la aproape un miliard de euro şi în care există mulţi jucători, prin urmare nu sunt probleme de concentrare.

Lactalis a ajuns în România în 2008, când a cumpărat LaDorna de la omul de afaceri Jean Valvis. Pe lângă produsele sub acest brand, vinde brânzeturile President, Galbani şi produsele Parmalat. La nivel de grup Lactalis este cea mai mare companie de lactate din lume, însă în România afacerile sale nu au avut niciodată tracţiunea dorită. În 2014, francezii au închis trei dintre fabricile de unt şi caşcaval pe care le aveau în judeţele Suceava şi Neamţ în încercarea de a reduce cheltuielile. Până la urmă francezii au considerat că cea mai bună modalitate de extindere a prezenţei în România este preluarea liderului pieţei.

Albalact are doar două fabrici de procesare a laptelui, unde lucrează 1.000 de oameni, de două ori mai mulţi decât angajaţii pe care Lactalis îi are în România.

Citiți și:

Albalact, povestea unei afaceri românești de succes
Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!