S-au dus zilele în care bucureştenii îşi clădeau viaţa în jurul fabricii sau uzinei din cartier. Acum, mall-urile atrag peste două milioane de vizitatori în fiecare săptămână. Calculul dă avânt investitorilor, care demolează toate platformele industriale comuniste ca să ridice centre comerciale.

Embed:

Ion Pelmuş are 75 de ani şi locuieşte în zona Pantelimon. A lucrat în fabrica Electroaparataj 40 de ani şi a fost unul dintre ultimii muncitori care au prins vremea bună a industriei româneşti.

„Am fost la recepția materialelor pe uzină, de la ața de cusut, la aur, argint, ce se lucra, metale, materiale lemnoase”, povestește el.

Acum, fostul cartier muncitoresc este transformat în totalitate de investitorii imobiliari.

În urmă cu 15 ani aici erau produse echipamente electrice, acum sute de muncitori lucrează la construcția unui centru comercial.

Construit în ritm alert, zi şi noapte, mall-ul va fi gata anul viitor.

Aceeași situație și în vestul Capitalei. Pe locul unde se ridica Triodava, una dintre cele mai cunoscute fabrici din România, s-a ridicat în timp record un magazin.

În fabrica de textile Tricodava lucrau peste 4.000 de femei. A rămas doar numele unei staţii de autobuz, iar pe terenul fabricii a fost construit un hipermarket.

Şi fabrica regală de bere Griviţa are aceeaşi soartă: demolarea bucată cu bucată. Au rămas în picioare doar câteva clădiri considerate monument istoric. Acolo vor fi înălţate turnuri de birouri, un hipermarket şi un centru comercial. În total, cel puţin 10 fabrici s-au transformat în ultimii ani în mall-uri şi în hipermarketuri. Pentru dezvoltatorii imobiliari nu e destul.

Dacă se aplică teoria din Occident, unde la fiecare 50.000 de locuitori ar trebui să existe un centru comercial, putem spune că e loc”, spune analistul imobiliar Vlad Vlăsceanu.

E drept, statistica arată că, în comparaţie cu ţările din Vest, România re de trei ori mai puţine mall-uri. La capitolul fabrici, este însă invers.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!