Ofertele de Black Friday şi de Crăciun au fost mai tentante pentru consumatorii români decât reducerea taxei pe valoare adăugată. În trimestrul al patrulea din 2015, ultimul cu TVA de 24%, vânzările de electronice şi electrocasnice au crescut cu 18% şi au sărit de 860 de milioane de euro, arată datele GFK. 

Embed:

Pe întreaga durată a anului trecut creşterea a fost de 13%. Vânzările de electronice şi electrocasnice s-au apropiat de 2,3 miliarde de euro.

Segmentul cu cea mai mare creştere, dar şi cele mai mari dimensiuni rămâne cel al telefoanelor mobile. Au generat vânzări de aproape 720 de milioane de euro anul trecut, în creştere cu peste 23% faţă de 2014.

Pe locul doi, dar cu o creştere modestă a vânzărilor, de 3% au fost PC-urile şi laptopurile, care le-au adus magazinelor de electronice încasări de 477 de milioane de euro.

La o distanţă de doar 4 milioane de euro, dar cu o creştere de aproape 17% au fost electrocasnicele mari. Vânzările frigiderelor şi aragazurilor sunt influnţate şi de relansarea pieţei imobiliare. Cine îşi cumpără o casă nouă, trebuie să o şi utilizeze.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!