Trenurile celui mai mare transportator feroviar privat din România nu mai circulă de astăzi. Regiotrans a rămas fără certificatul de siguranţă, după ce Autoritatea de Siguranţă Feroviară a descoperit că 29 din cele 200 de trenuri ale companiei au probleme tehnice. Garniturile sunt fabricate în Franţa în anii 60-70 şi au fost cumpărate după ce căile ferate franceze le-au retras din circulaţie.

Embed:


Compania are două soluţii ca să-şi reia activitatea: ori repară vagoanele, ori le sigilează şi nu le mai foloseşte niciodată.

Regiotrans a fost înfiinţată acum 11 ani şi operează pe aproape 50 de linii din peste 20 de judeţe.

Înfiinţată în 2005, Regiotrans s-a dovedit o afacere profitabilă pentru fondatorii săi, Iorgu Ganea şi Costel Comană. În zece ani, compania şi-a extins activitatea şi a ajuns să deţină 15% la sută din piaţă, cu 50 de rute pe zi.

Din 2008 până acum, firma şi-a triplat cifra de afaceri şi a ajuns la 50 de milioane de euro. Numărul de angajaţi a crescut şi el proporţional cu succesul în afaceri.

An - cifră de afaceri - număr de angajaţi

2008 - 17,8 milioane de euro - 382

2009 - 28,4 milioane de euro - 558

2010 - 41,7 milioane de euro - 761

2011 - 53,2 milioane de euro - 760

2012 - 45,8 milioane de euro - 876

2013 - 49,9 milioane de euro - 937

sursa: mfinante.ro

În urmă cu aproximativ o lună, unul dintre proprietarii Regiotrans, Iorgu Ganea, a fost arestat preventiv. El este acuzat că, împreună cu partenerul său, ar fi dat mită mai multor oficiali ai Ministerului Transporturilor şi ai companiei de stat CFR Călători pentru a obţine cât mai multe rute. După gratii a ajuns şi Estrella Ştefănescu, director în cadrul CFR şi una dintre persoanele care ar fi primit mită.

Anchetatorii spun că, în schimbul manipulării rezultatelor mai multor licitaţii, aceasta ar fi primit carduri de motorină, revizii gratuite pentru maşină, vacanţe şi chiar bani pentru a merge la o nuntă. În plus, copiii săi ar fi fost angajaţi la Regiotrans, pe posturi de controlori de bilete şi, cu toate că nu ar fi lucrat nicio zi, au primit salariu.

În acelaşi dosar a fost audiat şi Claudiu Dumitrescu, director în cadrul Ministerului Transporturilor, care ar fi primit mită 20.000 de euro ca să nu taie din subvenţia enormă acordată de stat companiei: 183 de milioane de lei. Procurorii spun că valoarea subvenţiei a fost stabilită prin încălcarea legii.

Discuţiile din jurul Regiotrans s-au amplificat în urmă cu mai puţin de o lună, atunci când Costel Comană, unul dintre fondatorii companiei, a fost găsit mort în toaleta avionului cu care mergea în Costa Rica.

Cu puţin timp înainte de aterizare, a fost găsit fără suflare de însoţitoarele de zbor, cu o eşarfă strânsă în jurul gâtului.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!