Zi decisivă pentru CFR Marfă. Gruia Stoica mai are de plătit 172 de milioane de euro

Data publicării:
gruia stoica gfr cfr 5823153-Mediafax Foto-Liviu Chirica

Grup Feroviar Român îi acuză pe reprezentanţii Ministerului Transporturilor că nu au reuşit să obţină acordul băncilor care au creditat CFR Marfă pentru schimbarea acţionariatului şi că nu au prelungit termenul de finalizare a privatizării.

Eșecul vânzătorului de a obține o prelungire a termenului de finalizare a tranzacției, astfel încât acesta să permită obținerea avizului Consiliului Concurenței, face acum imposibilă încheierea în bune condiții a privatizării”, au transmis reprezentanţii GFR. Compania cere totodată o întâlnire de urgenţă cu ministrul Transporturilor, precum şi desecretizarea contractului de privatizare.

Şefa de la Transporturi a găsit deja un vinovat pentru un posibil eşec: Cristian Ghibu, preşedintele comisiei de privatizare. "Este datoria domnului Ghibu să gestioneze acest proces de privatizare în favoarea statului român, care l-a învestit cu această responsabilitate încă din februarie 2013 și mai târziu în septembrie 2013, când a semnat contractul de privatizare cu câștigătorul licitației", a declarat Ramona Mănescu.

Ministrul Transporturilor i-a cerut lui Cristian Ghibu să prezinte un punct de vedere privind evoluţia şi paşii următori în procesul de privatizare, aşa cum a solicitat de altfel şi premierul Victor Ponta.

În mod sigur, doamna ministru şi cu cei din comisia de privatizare or să anunţe ce măsuri au de luat. Acum, ştiţi şi dumneavoastră, după ce preşedintele a dat ordin să fie luaţi toţi de DNA, funcţionarii, pe bună dreptate, sunt foarte temători”, a spus Victor Ponta.

Purtătorul de cuvânt al preşedintelui a răspuns declaraţiilor premierului. Bogdan Oprea a declarat că "niciun funcționar al statului român, niciun membru al Guvernului și nici chiar prim-ministrul Guvernului României nu trebuie să se teamă de justiție dacă știu că au respectat legea" şi a precizat că nimeni nu se bucură de protecție în fața instituțiilor statului atunci când încalcă rigorile legilor și condițiile de privatizare a unor mari companii.

GFR mai trebuie să achite încă 172 de milioane pentru CFR Marfă, iar termenul expiră astăzi. Dacă nu va plăti, privatizarea se va relua.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri