Avionul malaezian dispărut: Nici urmă de epavă în Oceanul Indian. Semnalele detectate erau emise de alte echipamente

Data publicării:
malaezian avion

La aproape trei luni de la dispariţia avionului cu 239 de oameni la bord, nimeni nu are nici cea mai vagă idee unde s-ar putea afla Boeingul 777 al companiei Malaysia Airlines. Până acum, autorităţile erau sigure că zborul Kuala Lumpur-Beijing s-a încheiat tragic în sudul Oceanului Indian.

„Ne-am concentrat căutările în acea zonă din cauza semnalelor primite. Erau cele mai pertinente informaţii la acel moment şi tot ceea poţi face în astfel de situaţii este să urmezi cele mai bune indicii”, a spus Warren Truss, vicepremierul Australiei.

Dacă în urmă cu o lună acele semnale acustice erau cele mai bune indicii, astăzi autorităţile australiene şi malaeziene recunosc că a fost vorba despre o pistă falsă. Robotul submarin care a căutat resturile avionului pe fundul Oceanului Indian, pe o suprafaţă de 850 de kilometri pătraţi, şi-a încheiat misiunea şi a fost adus la suprafaţă.

Căutările vor fi reluate în luna august, după ce va fi desemnată o nouă zonă în care s-ar fi putut prăbuşi aeronava. Familiile celor aflaţi la bord sunt deznădăjduite şi nu mai cred în declaraţiile oficialilor.

„Au recunoscut că semnalele acustice nu veneau de la avion. Au inventat toate astea. Ce e adevărat? Ar trebui să ne arate toate informaţiile despre această cursă, de la început la final”, spune Wen Wancheng, tatăl unui pasager.

Misterul rămâne, dar un lucru este cert: operaţiunile de căutare a aeronavei vor fi cele mai scumpe din istoria aviaţiei civile. Au fost făcute primele estimări: până acum s-au cheltuit peste 100 de milioane de dolari, iar suma va creşte cu siguranţă. Statele care vor plăti cel mai mult vor fi Malaezia, Australia şi China, de unde proveneau majoritatea pasagerilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri