Cel mai bogat om din China devine mogul la Hollywood. Wang Jianlin e, începând de astăzi, un nume în industria filmului american. Tocmai a cumpărat casa de producţie Legendary, cea care le-a dat cinefililor Batman, Godzilla şi Jurassic World. E cea mai mare achiziţie culturală făcută de un chinez.

Embed:

Studioul hollywoodian Legendary a fost cumpărat cu 3,5 miliarde de dolari de compania celui mai bogat om de afaceri din China. Astfel, Wanda Film devine compania cu cele mai mari venituri din industria globală a filmului.

Înghiţirea casei de producţie Legendary e, însă, ultima dintr-un lung şir de achiziţii care au extins imperiul lui Wang dincolo de graniţele Chinei. În 2012, miliardarul cumpăra şi AMC Entertainment, al doilea cel mai mare lanţ de cinematografe din Statele Unite. Iar la acea vreme avea deja un alt lanţ uriaş în Australia şi pe cel mai mare din China.

Şi totuşi, marea sa mândrie e complexul de studiouri pe care l-a construit in estul Chinei, cu circa 8 miliarde de dolari. Acolo e esenţa viziunii sale: Hollywoodul made in China.

Toate aceste investiţii sunt însă părţi din corpul aceluiaşi vis. Când a fost întrebat de ce a cumpărat studioul Legendary a răspuns ca industria globală a filmului a fost, până acum, controlată din America, dar acest lucru se va schimba acum.

În acestă reţetă, Legendary e cheagul. Are vizibilitatea necesară pentru a arăta lumii influenţa crescândă a Chinei, iar în acest proces, e maşina perfectă de făcut bani. Filmele sale au avut încasări de peste 12 miliarde de dolari în întreaga lume, dar Wang s-ar putea să se folosească de ele pentru a câştiga bani şi-n alte moduri. Are de gând să facă o fuziune între Legendary şi o serie de active mai vechi din China pentru ca mai apoi să listeze compania nou formată pe bursă.

Dincolo de aspectele financiare însă, pentru cinefili contează dacă Legendary va mai fi sau nu capabilă să-i aducă la cinema şi deja se lucrează la o coproducţie China-America, sub numele de „Marele zid chinezesc” care l-ar aduce în rolul principal pe Matt Damon. E însă un film țintit la publicul din China. Acolo, o clasă de mijloc tot mai mare a făcut ca vânzările de bilete de cinema să crească cu 50% anul trecut.

Însă sunt șanse minime ca Legendary să ignore piața occidentală, mai ales că studioul a fost cumpărat și în încercarea lui Wang de a-și diversifica portofoliul de active.

Nu are de gând să se concentreze exclusiv pe China, iar metoda l-a pus la adăpost până acum. În ciuda deteriorării economice de acasă, conglomeratul lui Wang și-a văzut veniturile crescând cu 20% anul trecut. Miliardarul are o avere de aproape 30 de miliarde de dolari și deține inclusiv un pachet de acțiuni din Atletico Madrid.

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!