În era internetului a devenit o modă care câştigă tot mai mult teren. Este vorba despre vlogging. Adică, bloguri filmate. Publicul ţintă sunt adolescenţii. În străinătate, să fii vlogger este o meserie în sine, iar vloggerii sunt noile vedete din mediul virtual. În ultimii ani, acest fenomen a apărut şi în România, iar tineri precum Mikey Hash, Zmenta, Gaben sau Anne Marie au canale cu sute de mii de abonaţi şi zeci de milioane de vizualizări.

Embed:

Sunt formatori de opinie și milioane de adolescenți din întreaga lume le urmăresc postările. Sunt noile vedete din spațiul online care vorbesc deschis despre ceea ce cred și simt. Transmit o stare bună, au o atitudine pozitivă, spun lucrurile într-un mod diferit, aşa cum puţini au curajul să o facă. Ei sunt vloggerii. În străinatate, vloggingul este o industrie uriaşă.

„Într-un top al tinerilor din America, celebrități nu mai sunt cântăreți sau actori. Sunt vloggeri. E Jena M, e Pewdiepie care e cel mai mare vlogger din lume. Are 43 de milioane de urmăritori. E suedez și are așa, două Românii care se uită la el. E un fenomen așa,” spune Anne-Marie Chelariu, vlogger.

„De ce se uită la vlogger? E foarte simplu. Vloggerul a înțeles că atenția noastră nu mai stă o oră, nici 10 minute. E de maxim 3 minute. Ca să fii vedetă de tv nu mai e cazul să te gândești la texte complicate, prompter. Să spui totul cu talent, mai mult sau mai puțin, este suficient în noua ordine,” explică Lucian Mândruță.

Primul videoblog a apărut în America, în anul 2000, şi a fost o alternativă a blogului, adică textul a fost înlocuit cu imaginea. În 5 ani s-a transformat într-o industrie. Publicul ţintă sunt adolescenţii şi tinerii. În străinătate, vloggerii de succes au în spate echipe care lucrează pentru ei. Ba mai mult, fac clipuri prin care promovează cultura generală, sunt un fel de profesori care prezintă totul mai simplu, mai atractiv. În România, femomenul a apărut de abia în anul 2011. Majoritatea vloggerilor sunt foarte tineri şi demonstrează că succesul poate fi obţinut la orice vârstă.

„Din România, toți îmi plac. Sunt vloggeri. Nu ai cum să-i alegi. E ca și cum ai avea copii. Nu poți alege dintre copiii tăi,” zice Maria Copaci, 13 ani.

„Un vlogger este oricine se filmează constant și urcă pe youtube. Vloggerul trebuie să-și obișnuiască publicul ca în data de, la ora X, urci ceva. Vloggingul atinge subiecte pe care televiziunea clasică nu le atinge,” mai spune Anne-Marie.

„Pierd zilnic 3 ore să mă uit la așa ceva, dar mă relaxează foarte mult,” spune Maria.

„Despre dragoste, despre relații, despre viață, majoritatea de pe youtube le-am învățat,” povestește Iulia.

Lucian Mândruță: „Urmăresc Tequila, Mikey H. Am încercat să colaborez cu T., dar nu am ajuns la o înțelegere. Apoi mi-am zis că vloggerul se simte bine acolo unde este el. Nu trebuie să-l aduc spre mine.”

Mikey Hash, ZMENTA, Levi, Gaben sau Anne-Marie sunt tineri cu viziune, vloggerii români ale căror postări strâng sute de mii de vizualizări.

Anne-Marie Chelariu: „Subiectele mele preferate sunt cele în care mă plâng de lucruri. Unul dintre cele mai populare clipuri este De ce urăsc nuntile. Și alții urăsc nunțile. Sunt și psiholog de serviciu. Mi-am creat un personaj, Crazy Iolanda, și vorbesc moldovenește și primesc întrebări de la marțieni care spun că au o problemă și încep să aberez practic și iese ceva amuzant.”

Fiecare vlogger adună în jurul lui o comunitate. Anne-Marie, are 120 de mii de... marţieni.

Anne-Marie Chelariu: „Marțienii mei sunt urmăritorii vloggului de marți și m-au botezat Nava mamă. Țin legătura cu ei. Avem salutul nostru, comunitatea noastră. Simt că generația lor are nevoie de o soră mai mare către care să se ducă și să vorbească liber. Sunt un consilier al tinerilor.”

Iulia: „Aveam stări de tristețe, de fericire și am zis să caut ceva pe Youtube și am găsit vloggeri și când mă uit la ei mi se pare foarte tare. Îmi dau stare de happy!”

Ceea ce a pornit la început dintr-o joacă, din nevoia de a-şi descărca sufletul, s-a transformat pentru Anne-Marie într-o meserie.

Anne-Marie Chelariu: „Eu am început să fac vlogg când nu știam că se numește vlogg. Mi-am spus prima dată of-ul că am așteptat tramvaiul 40 de minute. Mai postam când venea adminsitratorul. Și în ianuarie 2013 am devenit fata care-și spune of-ul. Jenna, idolul meu, posta miercurea și am zis că postez eu marțea.”

Acum, Anne-Marie este la rândul ei o sursă de inspiraţie pentru alţi tineri din România. Maria are 13 ani. De 4 luni este şi ea vlogger.

Anne-Marie Chelariu: „Mie mi se pare un act de curaj să faci vlogging la 12 ani. Sunt răutăți, se ia lumea de ei, ce faci tu la școală? Dar sunt și copii mici vedete.”

MARIA: „Eu mi-am luat numele de Mkey și mulți mă strigă așa. Și în școală imi zic copiii - Mkey, ești foarte tare! Am intrat pe poartă și toți se uitau: mi se pare cunoscută fata asta. Și mi-au spus că le place ce fac. M-a încurajat mult profa de română.”

Mama Mariei: „Mi-a plăcut ce face. Am încurajat-o. Pornește de la scenariu. Joacă, editează, filmează, face produsul finit și-l încarcă pe youtube.”

Vlogul este un mod de exprimare, un jurnal al zilelor noastre.

Anne-Marie Chelariu: „E mai simplu să faci așa, să apeși și să vorbești, decât să scrii. În scris, poate nu-ți place o frază. Dar aici, dacă ai curaj, postezi așa. Cred că vloggingul e mai popular că o fată e asociată cu emoțiile și cuvintele.”

Ce cred vloggerii cu sute de mii de urmăritori despre noua generaţie?

Anne-Marie Chelariu: „O să fie un val proaspăt de tineri, cu altă viziune. Noi nu am avut de unde să ne inspirăm. Iar adulții înțeleg ce fac. Chiar cred că în 3 ani o să avem o industrie a vloggului cum e în afară, ca-n Japonia.”

Dacă în urmă cu 5 ani, tinerii se bucurau să aibă un venit suplimentar de pe urma vorbitului în faţa camerei, astăzi, un vlogger de succes poate trăi din această activitate.

Anne-Marie Chelariu: „Eu trăiesc din asta, dar trăiesc la Alba Iulia, fără chirie.”

Lucian Mândruță: „Mă bucur că n-o să prind lumea dominată de vloggeri. Pentru mine un monolog înseamnă și vlogging. Cumva și media încearcă să se ducă pe bucata asta. Ce aștept eu de la un vlogger e o investiție în talent. Trebuie să-ți iei oameni care să scrie pentru tine. Ma gândesc că în următorii ani vor câștiga cei care se vor uita ca la un bussines. Eu prevăd că vor fi bani în vlogging în maxim 3 ani.”

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!