Fructele proaspete sunt sănătoase, au nutrienţi şi sunt surse bune de vitamine, minelare şi fibre. Însă, consumate în exces, fructele pot favoriza acumularea kilogramelor în plus.

 

FOTO: Getty Images

Nu este un secret că fructele, deşi esenţiale pentru sănătatea organismului, conţin şi zahăr. Ele sunt recomandate în curele de slăbire consumate în cantităţi moderate.

Consumul de zahăr are efecte nefaste asupra sănătății și duce la mărirea numărului unor boli cronice: diabet, obezitate, boli cardiovasculare și cancere. Multe efecte ale zahărului asupra sănătății omului sunt asemănătoare cu cele ale consumului de alcool și în unele țări se pregătesc reglementări comparabile cu cele care privesc alcoolul, potrivit Agerpres.

Europenii nu consumau înainte zahăr industrial, ci glucoza, fructoza și zaharoza proveneau doar din fructe și miere. Dezvoltarea filierei de trestie de zahăr, apoi de sfeclă de zahăr a permis adăugarea de zahăr în alimente începând din secolul al XVII-lea pe Vechiul Continent. S-a adăugat zahăr în numeroase alimente vândute în comerț, deserturi, dar și în băuturi și chiar în produse sărate — ca de exemplu în mazărea la cutie. Ca atare, consumul de zahăr a crescut mult, simultan cu mărirea numărului de calorii consumate, care a dus în multe cazuri la obezitate.

Folosită direct de creier, glucoza dereglează centrul sațietății. De 35 de ani se dezvoltă regimuri sărace în zaharuri, pe care americanii le numesc „low carb”, cel puțin la fel de eficiente ca regimurile „low cal” sau hipocalorice, sărace în grăsimi. Se pare deci că incriminarea grăsimilor ca principale suspecte în obezitate este parțial falsă.

Fructele cu cel mai mic conţinut de zahăr sunt, conform lowcarbdiets.com :

Lămâile / Lime

Rubarbă

Zmeură

Mure

Merişoare

Fructele cu cel mai mare conţinut de zahăr sunt:

Mandarinele

Cireşele

Strugurii

Rodiile

Mango

Smochinele

Bananele

Fructele confiate  

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!