Volkswagen îşi întregeşte colecţia de dosare cu unul nou, unul care l-ar putea costa 80 de miliarde de dolari. Departamentul American de Justiţie a dat constuctorul în judecată pentru că a trişat la omologarea autoturismelor. Volkswagen a recunoscut că le-a vândut americanilor mai bine de jumătate de milion de maşini echipate cu dispozitive secrete de eludare a testelor de poluare. Însă estimarea de 80 de miliarde amendă e de patru ori mai mare decât erau estimările iniţiale.

Embed:

 

Departamentul American de Justiţie reclamă nu una, ci patru încălcări ale legislaţiei de mediu la cele 580.000 de Volkswagen-uri cu probleme vândute în Statele Unite.

Procesul vizează nu doar maşinile cu motoare diesel de doi litri, de care Agenția de mediu a aflat inițial că au probleme, ci şi maşinile cu motoare mai mari, de trei litri, care echipează inclusiv o serie de modele ale diviziilor Audi şi chiar Porsche.

Departamentul de Justiţie acuză Volkswagen că a vândut altceva decât a declarat în fişele de omologare şi chiar că a împiedicat eforturile autorităţilor de a afla adevărul despre emisiile autoturismelor companiei.

Atât Volkswagen cât şi Audi ar fi oferit informaţii înşelătoare pentru a ascunde de ochiul legii dispozitivele care-l ajutau să trişeze la testele de poluare. Daune de 80 de miliarde de dolari ar putea curge de aici.

Perspectiva unei amenzi cu foarte multe zerouri i-a speriat pe cei ce deţin acţiuni la Volkswagen. Titlurile companiei au înregistrat cea mai mare scădere de pe bursa germană.

Până şi marile bănci au fost luate prin surprindere. ING aştepta iniţial o amendă de maxim 12 miliarde de dolari. Şi totuşi decizia finală ar putea fi mai aproape de 12 decât de 80 de miliarde. Inclusiv surse din interiorul Departamentului de Justiţie au declarat pentru Bloomberg că şansele sunt ca tribunalul să decidă că Volkswagen trebuie să achite daune destul de mult sub maximul de 80 de miliarde.

Totuşi, e doar un proces dintr-o miriadă de procese pe numele companiei. Cel proaspăt deschis e un proces civil, dar constructorului i s-ar putea deschide în Statele Unite şi un proces penal în care ar putea fi acuzat de fraudă.

Iar America e doar una din pieţele unde se loveşte de probleme legale. Este investigat în alte şase ţări, inclusiv acasă în Germania. Şi pe lângă problemele cu autorităţile mai sunt, procesele intentate de clienţi. Deja s-au adunat munţi de plângeri în care cumpărătorii se plâng că au dat şi 6.000 de dolari în plus pe versiunea diesel iar acum, după scandalul emisiilor, dacă vor s-o vândă, trebuie să lase foarte mult la preţ.

 

 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!