Google vrea să acorde mai mult spațiu reclamelor

Data publicării:
sediu google - GettyImages-486234008-1

 

©FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES

Ea susține că dorește astfel să adapteze mai bine publicitatea la utilizatorii mobili, îndeosebi la cei care se conectează la internet de pe smartphone.

Sridhar Ramaswamy, unul din vicepreședinții grupului, care se ocupă de reclame și vânzări, arată că Google vrea să îi ajute pe autorii de anunțuri să ajungă la consumatorii în căutarea unor magazine fizice, cu noi reclame locale postate pe Google.com sau Google Maps. Acest lucru va permite, de exemplu, popularizarea unor magazine aflate în apropiere când un cumpărător va face o căutare de tipul magazine de încălțăminte sau reparații mașini aproape de mine”, adaugă el.

Google va experimenta astfel o serie de formate publicitare pe Maps. Unii utilizatori vor începe să vadă apărând mici „anunțuri sponsorizate de cafenele, benzinării sau restaurante de pe traseul lor.

Grupul a mai prevăzut modificări în AdWords, sistem prin care se arată internauților reclame în raport cu căutarea pe care o fac pe Google, afișate sub forma unor linkuri sponsorizate în partea de sus a listei cu rezultatele căutării. Linkurile vor putea avea de acum titluri și descrieri mai lungi ale conținutului paginii de internet la care trimit. Optimizate pentru mărimea ecranului celor mai populare smartphone-uri”, noile formate, cu mai mult text, furnizează mai mult spațiu publicitar, care oferă mai multe informații despre produsele și serviciile respective, înainte de eventualul click al internautului pe link, mai spune grupul internet.

Primele teste au arătat o creștere cu 20% a numărului de click-uri comparativ cu formatele actuale, tendință favorabilă pentru autorii de anunțuri, dar și pentru Google, care este plătit de aceștia în funcție de numărul de click-uri pe reclame.

Publicitatea i-a adus gigantului american de internet Google în primul trimestru al anului 18 miliarde de dolari, în creștere cu 16% pe un an. Ea reprezintă cea mai mare parte a veniturilor grupului și a casei sale mamă, Alphabet, încheie AFP.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri