Pieţele au aşteptări atât de mari de la Samsung încât o creştere a profitului cu 15% în trimestrul 4 din 2015 faţă de 2014 a fost considerată dezamăgitoare. Însă investitorii nu s-au uitat la datele an pe an, ci le-au privit pe cele trimestru la trimestru. Iar în ultimele trei luni din 2015, profitul, de 5,1 miliarde de dolari, la vânzări de 44 de miliarde de dolari a fost cu 7,5% mai mic decât în trimestrul 3.

Embed:

 

Compania sud-coreeană şi-a avertizat angajaţii că urmează un 2016 dificil. Pe piaţa telefoanelor mobile Samsung iese cu greu din menghina în care a intrat.

Simte atât presiunea celor de la Apple pe segmentul telefoanelor scumpe, cât şi presiunea chinezilor pe segmentul telefoanelor ieftine. Iar piaţa devine din ce în ce mai aglomerată.

Firma de consultanţă IDC estimează că vânzările mondiale de telefoane inteligente au crescut cu doar 10% anul trecut, faţă de o creştere de 27,5% în 2014.

Desigur, telefoanele mobile reprezintă doar o parte din afacerile conglomeratului Samsung. Însă o singură divizie poate trage în jos întregul grup.

Samsung spune că îşi va revigora afacerile inspirându-se de la companiile din Silicon Valley. Începe să cumpere mai multe companii, iar directorii Samsung vor fi îndemnaţi să îşi petreacă mai mult timp în Statele Unite.

Un alt gigant asiatic, Toyota, a făcut exact acelaşi lucru înainte să devină liderul pieţei auto. Şi-a trimis oamenii în Detroit pentru a vedea cum îşi asamblează americanii maşinile.

 

 

Urmăreşte Digi24.ro şi pe FACEBOOK şi TWITTER!

COMENTEAZA!