Responsabili cu Educația. Școala internațională de la Cluj, un exemplu de succes

Data publicării:
scoala cluj bun-1

În anii 90, Simona Baciu a plecat să studieze metodele de predare din străinătate. Pentru că nu şi-a găsit locul în sistemul de stat, în 1992 a decis să-şi deschidă propria gradiniţă. A început cu mult curaj şi cu mâinile goale, cum povesteşte chiar ea.

Acum, Transylvania College e singura școală internațională acreditată de Cambridge din afara Capitalei și oferă un sistem educațional complet pentru toate vârstele, găzduind 500 de copii de la creșă și până la liceu inclusiv.

„Am început cu o sută de mărci din care am cumpărat mobilier. Nu era nimic la acea vreme, doar dorința de a face ceva și de a dărui din bucuria mea copiilor. Anii au trecut, ne-am mutat dintr-un sediu în altul. Am ipotecat tot ce aveam şi am luat credit bancar, am construit prima clădire, am învăţat ce înseamnă să trăieşti în datorii foarte mari, dar am învăţat că fiecare zi este o provocare şi am mers mai departe”, povestește Simona Baciu, fondatoarea Transylvania College.

Fără programă stufoasă

Cu timpul, instituţia a crescut, iar azi acoperă toate nevoile unui sistem educaţional complet, deschis copiilor de toate vârstele. Transylvania College este, de fapt, un proiect pe care Simona Baciu l-a văzut în alte părţi ale lumii şi pe care şi l-a dorit reprodus la noi acasă. Principala lui caracteristică este aceea că abandonează programa clasică, stufoasă şi greoie, în favoarea dezvoltării memoriei de lungă durată.

„În clasa a IX-a și a X-a avem cinci materii obligatorii cu trei opționale, iar în a XI-a și a XII-a ne alegem noi materiile”, spune Teodor Irimia, unul dintre elevi.

„Eu nu am văzut niciun fel de beneficiu din faptul că la patru ani de zile un copil studiază geografia, dar am vazut beneficii uriașe când un elev a ales să studieze geografia pentru doi ani de zile câte patru ore pe săptămână. Dar nu numai de geografie, ci şi orientare, istorie, matematică, ştiinţe în cadrul geografiei”, explică Simona Baciu.

În plus, un elev care este de exemplu în clasa a V-a, dar la o anumită materie are cunoştinte de clasa a VII-a, va face orele respective alături de colegii mai mari.

„M-am mutat aici la jumătatea clasei a opta. Am venit cu media 6 la matematică şi 7 la română, iar profesorii de aici m-au ajutat la examenele naţionale corectate de sistemul public să iau 10 la matematică şi 9 la română. Ştiu, un progres enorm!”, povestește Teodor Irimia.

Mai mult decât atât, Teo a devenit ambasadorul şcolii şi se pregăteşte acum să aplice la o universitate din Germania. Totul, datorită unui sistem performant de învăţământ, în care respectul este ceva natural, iar de reguli nu este nevoie.

„Dacă tu de mic, de la trei ani, îl înveți să meargă frumos pe coridor, să folosească vocea de interior, să te respecte, că și tu îl respecți, să fie punctual, să nu își bârfească colegii, să nu râdă de ei, ei așa au crescut. Nu mai au nevoie de reguli pentru că regulile sunt în ei deja”, explică Simona Baciu.

Îşi îndreaptă în schimb energia către alte activităţi, utile pentru dezvoltarea lor academică, dar şi personală. Unul dintre programele implementate în această şcoală este cel de citit.

„Programele se numesc DEAR. DEAR e prescurtat de la drop everything and read - lasă totul şi citeşte. Acest program a adus bucuria cititului în şcoală”, spune fondatoarea Transylvania College.

Primesc educație financiară

Un alt program este cel de educație financiară. O săptamână pe an, toți elevii, de la grădiniță până la liceu, sunt inițiați în sfera economică.

„În această săptamână, ei deschid magazine, în această săptămână lucreaza și simulează o bancă în toate mecanismele ei. Cei mari au șansa să intre pe bursa de valori, tot într-un spațiu virtual, dar cu mecanismele din lumea reală, deci sunt inițiați în tot ce presupune educație financiară și antreprenoriat”, detaliază Cornelia Vlad, directorul Transylvania College.

Din păcate, nici măcar unul dintre aceste programe nu se regăseşte în programul şcolilor de stat.

„Totul cred că porneşte din noi ca şi dascăli, totul porneşte din atitudinea noastră faţă de copii, faţă de viaţă şi şcoală este de fapt academic. O şcoală cu succes academic doar pentru câţiva copii nu se numeşte şcoală. Și cred că o școală în care accentul se pune atât pe partea academică, cât și pe partea de dezvoltare și de pregătire a elevului pentru viață, e școală în care noi credem și vom avea succes”, conchide Simona Baciu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri