Sportivii din Reșița se antrenează printre ruine pentru Jocurile Olimpice

Data publicării:
Marius-Cocioran

Atletul Marius Cocioran este calificat la Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro, unde va participa la cea mai lungă probă - marș de 50 de kilometri. Pentru că nu există un stadion adecvat, Marius se antrenează cel mai mult în parc, pe aleile de asfalt. „Pista de atletism nu arată chiar ok. Așa a fost de când mă știu eu tot așa arăta, cu zgură și cu oarecare probleme”, spune atletul Marius Cocioran.

Ca tot orașul: paragină curată. Așa e orașul, așa e stadionul, toate vestigiile, tot ce este în oraș în materie de sport. Nu s-a construit nimic, s-a distrus”, spune un localnic.

Cel mai greu este iarna. Lipsa unei săli de atletism unde să se antreneze sportivii le dă mari bătăi de cap antrenorilor, care speră de ani buni la condiții de antrenament europene. „Într-o zi visăm și noi să avem un stadion cu tartan, ca de aici de pe stadion să plece cât mai mulți sportivi spre înalta performanță. Actualmente ne pregătim atât aici pe stadion, cât și pe aleile din parcuri și pe șosele”, spune Octavian Măzăran, antrenor atletism.

O pistă de tartan costă aproximativ 500.000 de euro. Anul acesta, Ministerul Tineretului și Sportului promite să trimită la Reșița 230.000 de lei pentru stadionul de atletism. Banii ajung însă pentru o reabilitare parțială. „Sistemul de irigații există, nu este chiar 100% funcțional. Vor fi înlocuite în totalitate bordurile, va fi înlocuit gardul și straturile pentru pista de zgură”, spune Rusalin Fâc, directorul CSM Reșița.

În aprilie au fost alocați banii pentru pista de atletism, pentru reabilitare. La rectificarea bugetară vom vedea și dacă vom putea continua și cu alte lucrări. Noi nu am avut bani pe infrastructură sau de reparații capitale în ultimii trei ani de zile. A trebuit să acoperim activitatea sportivă”, a spus Carmen Tocală, secretar de stat în Ministerul Tineretului și Sportului.

Antrenamentul se desfășoară nu doar pe pistă, ci și în sala de forță. Dar și aici condițiile sunt departe de nivelul performanței. Gantere sunt ruginite, iar aparatele, vechi de zeci de ani.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri