Fisurile din pista aeroportului Oradea, umplute cu bani europeni

Data publicării:
stire aeroport fisuri

Zilnic, pe aeroportul din Oradea sosesc şi pleacă avioane de mici dimensiuni, care efectuează curse interne sau curse charter externe. Momentele aterizării şi ale decolării sunt amintiri pe care niciun pasager nu le uită prea uşor.

"De fiecare dată când decolăm sau aterizăm se mişcă din toate încheieturile, tremură, mai ales avioanele tip ATR", spune un călător. 

Asta au simţit pe propria piele şi inspectorii europeni care au venit să verifice dacă este justificată cererea de acordare a unor fonduri pentru lucrările de refacere a pistei.

"Pista am călcat-o la pas cu această comisie şi ca o concluzie a fost că pista este mai rea decât ce am scris noi în proiect, nu mai bună. Dacă era mai bună - era rău, însemna că am făcut documente false pentru obţinerea de fonduri", spune Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului Oradea.

Pista aeroportului din Oradea este alcătuită în totalitate din dale de beton de 5 metri lungime. În timp, acestea s-au deplasat, iar între ele au apărut distanţe foarte mari care se transmit trenului de aterizare a fiecarui avion. După ce au văzut cât de afectată este pista aeroportului orădean, specialiştii europeni au promis că vor urgenta semnarea contractului de finanţare, aprobat anul trecut şi de ministerul Transporturilor. 17 milioane de euro vor folosi pentru realizarea unui sistem de balizaj şi a unei piste de 2100 de metri pe care vor putea ateriza avioane de mari dimensiuni. Platforma aeroportului va fi extinsă astfel încât să poată suporta 6 aeronave.

Dacă banii vor fi alocaţi, refacerea pistei ar putea dura aproape doi ani, între 2014 şi 2015.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri