Sari la conținut

Identificarea şi păstrarea "potenţialului înalt" în companii

Potrivit Mădălinei Bălan, managing partner în cadrul companiei HART Consulting, potenţialul înalt poate fi păstrat, dacă se ţine cont de câţiva paşi importanţi:

 - definirea corectă a potenţialului înalt

 -  identificarea potenţialului înalt; există organizaţii care folosesc nominalizările subiective pe care le fac managerii cu privire la cine ar putea prelua o poziţie de conducere. Nu este, însă, de ajuns. "Numai 20% din cei care fac performanţă pot prelua funcţii mai înalte", explică Mădălina Bălan. Potrivit acesteia, nu de puţine ori, cel mai bun om de vânzări a fost nominalizat să fie coordonatorul echipei de sales, provocând un dezastru - se pierde un expert şi se pierde echipa, pentru că omul respectiv nu are talentul de a-i conduce pe ceilalţi. 

Dacă se adaugă însă şi instrumente psihologice, predictive, identificarea potenţialului înalt se poate face mult mai eficient. Mădălina Bălan propune instrumente care măsoară nu doar acele trăsături de personalitate specifice liderilor, ci arată şi dacă o persoană are prea multă sare şi prea mult piper, dacă are şi comportamente exagerate.

-  identificarea de programe de dezvoltare, de retenţie a potenţialului înalt. O treime din cei pe care organizaţia îi vede ca fiind "high potential" şi despre care crede că nu se gândesc să plece, vor să plece.