Sari la conținut

Business Club - 10 noiembrie 2014

10 noiembrie 2014. În facturile de electricitate, transportul curentului prin liniile de înaltă tensiune şi taxele către stat cântăresc mai mult decât producţia propriuzisă a energiei. Aşa se face că, deşi România generează cel mai ieftin curent electric din Uniunea Europeană, nu are şi cele mai mici facturi. Iar aceste dezechilibre afectează atât populaţia, cât şi companiile.

Inagurarea unor noi segmente de autostradă încetineşte de la un an la altul. Chiar şi cu panglicile care vor fi tăiate până la Revelion, tronsoanele date în circulaţie anul acesta nu vor depăşi 56 de kilometri, la jumătate faţă de anul trecut. Iar la anul, inaugurările vor fi şi mai puţine. Doar 17 kilometri vor fi gata.

Ieftinirea petrolului din ultimele luni a ieftinit şi kerosenul. Însă biletele de avion rămân la fel de scumpe. Decât să aibă pasageri mai mulţi pe termen scurt, companiile aeriene preferă să îşi cumpere avioane noi, să investească în servicii mai bune pentru clienţi sau pur şi simplu să încerce revenirea pe profit după o criză lungă şi grea.