Sari la conținut
News Alert

Digicult - 13 decembrie 2014

13 decembrie 2014. Despre iubire, frumuseţe sau... erotism în artă se vorbeşte din ce în ce mai rar. Şi asta pentru că arta, şi implicit interpretarea ei, au fost întotdeauna influenţate de realităţile unei epoci. Iar în zilele noastre, stresul cotidian, ritmul vieţii şi multitudinea de informaţii cu care ne confruntăm zilnic ne îndepărtează de ceea ce, din păcate, pare că a devenit un lux: ARTA.

A adunat în portofoliu desene, gravuri, picturi, lucrări de dimensiuni miniaturale, dar și unele care măsoară zeci de metri pătrați; pictează pe pânză, pe hârtie, pe piele, dar și pe suprafețe dure; folosește pentru tablouri atât materiale convenționale, cât și... vin. Despre un proiect inedit realizat în Germania vorbim la Digicult cu pictorul Tudor Plăieşu.

Este un ALTFEL de Marchiz de Sade, recompensat cu premiul Goncourt. Este un scriitor atipic pentru zilele noastre, dar, mărturiseşte Jean-Baptiste del Amo, realitatea secolului XXI... nu-l inspiră. Motiv pentru care şi-a ales ca inspiraţie literară îndepărtatul şi controversatul Secol al Luminilor.

Primul lui serviciu a fost de pădurar. Apoi, s-a angajat în redacția unui ziar și a ajuns să scrie articole politice. Dar ceea ce l-a făcut celebru pe Andrew Nicoll sunt cărțile sale, traduse în peste 20 de limbi. Două dintre ele, "A fost odată ca niciodată" și "Dacă citești asta, înseamnă că am murit", au fost publicate și în România. La Digicult, scoțianul vorbește despre literatură și politică și ne dezvăluie cum și-a scris romanele în drum spre serviciu.