Sari la conținut

Digicult - 18 iulie 2015

Ce era mai rău pentru români, în comunism? Că nu aveau ce mânca sau că nu puteau gândi, spune sau citi ce vor? O țară întreagă s-a aflat, zeci de ani, în această dilemă. După ce am îndurat lipsuri la toate capitolele, în ianuarie 1990 ne-am trezit că totul ne este permis. Cărți la care altădată nu îndrăzneam să visăm au devenit o marfă la îndemâna oricui.

Timp de două secole, au fost starurile curţilor regale. Calităţile lor vocale erau considerate... un dar divin. Au fost aplaudaţi, adoraţi şi au avut publicul la picioare. Aceştia au fost... CASTRAȚI. La Muzeul Naţional de Artă al României, în cadrul expoziţiei „Secrete la vedere”, vizitatorii au ocazia să admire unul dintre rarele portrete ale celui mai mare contratenor, castrat, din toate timpurile.

Cum se nasc miturile urbane şi cum influenţează ele opinia publică? Cum ajunge istoria unui loc să fie interpretată în zeci de feluri şi cum aceste interpretări pot scrie, la rândul lor, o nouă istorie? În cadrul unui proiect inedit, „Agenţi ai speculaţiei”, două tinere din domeniul artelor vizuale, o australiancă şi o româncă, rescriu povestea, nespusă, a unuia dintre cele mai controversate spaţii dezafectate din Bucureşti: terenul unei foste uzine de armament, vizavi de... APACA.