Sari la conținut

La Volan - China, cucerită de Peugeot și Citroen

23 ianuarie 2015. Pentru Peogeot și Citroen, 2014 a fost pentru un an al succeselor. Pe o piață mondială cu o creștere încă timidă, producătorul francez a înregistrat o creștere a vânzărilor de 4,3 la sută comparativ cu anul precedent. Volumul vânzărilor s-a ridicat la 2,93 de milioane de vehicule, iar China a devenit cea mai mare piață de desfacere a grupului PSA, unde s-au exportat 734 de mii de vehicule. Acolo creșterea a fost de 43 la sută.

Și în Europa creșterea vânzărilor a fost substanțială, de peste 8 la sută. La nivel de grup, succesul a fost adus de gama 8 a mărcii Peugeot, respectiv noul 308, desemnată Mașina Anului 2013 în Europa și de crossoverele 2008 și 3008. Rezultate bune au mai înregistrat Citroen C4 Picasso, care a devenit lider european al segmentului monovolumelor și Citroen C4 Cactus, care a depășit deja targetul de vânzări stabilit la lansare. La performanțele comerciale ale francezilor dar și la imaginea producătorului auto francez a contribuit și brandul DS, ca marcă premium distinctă. Și pe plan sportiv 2014 a fost un an bun. Divizia Citroen Racing a obținut două titluri mondiale, la piloți, prin Jose-Maria Lopez, respectiv la constructori, în Campionatul Mondial de Turisme.

Mai multe informații din lumea auto, puteți afla în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, în emisiunea „La Volan”, prezentată de Ana Cristina Călin.