Sari la conținut

La Volan - Dacia, cu piciorul pe accelerație în Europa

11 noiembrie 2014. Modelele Dacia au fost concepute inițial pentru a fi vândute pe piețele emergente din Europa, dar iată că înmatriculările acestora cresc de la an la an pe piețe europene importante. Astfel, în Franța vânzările au crescut cu 19,8% în primele zece luni ale acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut, iar în Germania au urcat cu 8,6% în același interval de timp.

Dacă în Franța, unde Dacia este văzută ca o marcă familiară, s-au vândut aproape 87 de mii de unitați, în Germania, o piață pretențioasă, au ajuns la clienți nu mai puțin de 42 de mii de mașini românești. Pe piața franceză s-a consemnat cel mai mare avans dintre mărcile cu vânzări semnificative - de 20%, în timp ce pe cea germană a avut un ritm de creștere cu 3% mai ridicat decât cel al pieței. În Hexagon, cota de piață a modelelor fabricate la Mioveni a ajuns la 5,8%, iar în Germania la 1,6%. Vedeta vânzarilor este Dacia Sandero, urmată de Duster. Pe podium se mai află și Logan MCV II, totuși la mare distanță de primele două. Pe Bătrânul Continent, Franța este cea mai mare piață pentru Dacia, urmată de cea a Germaniei.

Pentru alte lucruri interesante din lumea auto, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”, prezentată de Ana Cristina Călin.