Sari la conținut

La Volan - Dacia, un succes al Grupului Renault

22 ianuarie 2015. Producătorul auto Renault a făcut bilanțul vânzărilor pe anul trecut și l-a prezentat publicului.  Astfel, Dacia a reușit pentru prima dată în istoria mărcii să depășească borna de 500.000 de unități vândute într-un an. Mai exact, pe parcursul anului 2014, brandul românesc a reușit să vândă 511.465 de mașini. Față de anul anterior, Dacia a înregistrat o creștere a vânzărilor de 19 la sută.

Europa domină clasamentul regional. Aici s-au vândut aproape trei sferturi din automobilele produse la Mioveni. Pe Bătrânul Continent, Franța este principala piață a mărcii românești, urmată de Germania și Spania. Sandero rămâne în continuare cel mai vândut model al mărcii, urmat îndeaproape, la o diferență de doar câteva mii de unități de Duster. Pe de altă parte, la nivelul grupului, cel mai vândut model fabricat de francezi este SUV-ul compact Duster. Acesta a fost vândut la nivel mondial în aproape 235 de mii de exemplare sub brandul Renault și în 160 de mii de exemplare sub bradul Dacia. În total, anul trecut, Renault a vândut în toată lumea aproape 3 milioane de automobile. S-a înregistrat o creștere de trei la sută față de 2013. La acest succes, automobilele Dacia au avut o contribuție importantă.

Pentru a afla mai multe informații din lumea auto, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”, prezentată de Ana Cristina Călin.