Sari la conținut

Pastila de limbă - 18 ianuarie 2015

18 ianuarie 2015 - DE EXCEPȚIE, SPECIAL. Nu vi se întâmplă să auziţi uneori afirmaţii care, deşi n-au nimic supărător în felul cum sunt formulate, vi se par în neregulă? N-aţi dat niciodată peste o frază sau o propoziţie impecabilă gramatical, dar cu anumite carenţe de mesaj? N-aţi primit informaţii înăuntrul cărora se ascundea o mică sau mare contradicţie? Fără îndoială că vi s-au întâmplat toate acestea. Vi s-au întâmplat, printre altele, şi din cauză că emiţătorii mesajului ţin neapărat să vă cucerească. Să vă farmece.

Unul dintre magneţii cei mai eficienţi îl reprezintă superlativul care însoţeşte oferta. Un ziar promite „cea mai complexă investigaţie”, un program TV vă îmbie cu „cele mai noi filme", un reporter vă asigură că vă pune la dispoziţie „cele mai proaspete informaţii”, o cofetărie sau un restaurant vă invită să descoperiţi „cele mai sofisticate produse”.