Sari la conținut

Tito, noul star al internetului

22.300 de abonați pe Instagram! Tito este noua vedetă a rețelelor sociale. E un raton domesticit, pe care proprietarii s-au decis să-l facă celebru în întreaga lume. Face parte dintre numeroasele animale care au conturi proprii pe rețelele sociale: o manieră originală - dacă mai poate fi numită originală - prin care te poți face remarcat pe net. 


Ratonul Tito a fost adoptat la 9 mai. Acum duce o viață confortabilă de animal domestic, undeva în Carolina de Sud. Ratonii sunt o specie protejată, iar pentru a-l putea păstra, proprietarul a trebuit să obțină o autorizație specială din partea asociației locale de protecție a animalelor.

Încă din 12 mai, stăpânul său i-a creat o pagină pe Instagram, pentru a arăta viața lui Tito.

Deja s-au strâns o mulțime de fotografii și filmulețe. În primele imagini, îl putem vedea pe Tito un ghemotoc de blăniță speriat, apoi a învățat să bea lapte din biberon și încet-încet și-a făcut și prieteni, mai ales câinele familiei, pentru ca acum, când deja este un obișnuit al casei, să aibă parte de tot răsfățul și distracția. Iată o galerie foto cu câteva momente din viața lui Tito (clic pe prima fotografie pentru a le vedea pe toate celelalte):

7

Tito are acum și propriul canal YouTube, dedicat aventurilor sale cotidiene. În piscină, jucându-se cu câinele casei, cu stăpânul...tot timpul Tito este în atenția camerei.

De fapt, e o modalitate pentru proprietarul său de a avea succes pe rețelele sociale. Orice pretext este bun pentru a-l filma pe Tito. Mai sus, îl puteți vedea pe raton cum se bălăcește în piscină jucându-se cu câinele. 

De curând, Tito și-a făcut debutul și pe Twitter. Contul său a fost creat în iulie. Deocamdată nu este urmărit decât de patru persoane, între care ratonul Pumpkin.

Cine e Pumpkin (Bostănel - n.r.)? Ei bine, este ratonul cel mai popular de pe rețelele de socializare: peste un milion de persoane îl urmăresc pe Instagram. El trăiește în Bahamas. A fost recuperat în septembrie 2015, când a căzut dintr-un copac și nu și-a mai putut urma mama. Un cuplu a decis atunci să îl adopte. Iar acum, Pumpkin s-a rotunjit binișor!

Pumpkin a devenit însă o adevărată celebritate pe rețelele sociale. Are 1,2 milioane de abonați pe contul de Instagram, 113.000 pe contul de Facebook și 5.000 pe Twitter. Proprietarii lui Pumpkin se bucură nespus de animalul lor de companie. În fiecare zi au postat o fotografie și un filmuleț pe Instagram. Au avut atâta succes, încât în octombrie 2016 au fost publicate o carte și un calendar cu ilustrații cu Pumpkin - fie că mănâncă, fie că se joacă, fie că-și bagă nasul prin lucrurile stăpânilor... sunt nenumărate ipostazele în care este surprins ratonul de obiectivul camerei. 

Se naște, firesc, întrebarea: de ce acești oameni recurg la net pentru a-și populariza animalul de companie? E bucuria pe care ți-o aduce drăgălășenia lor atât de mare, încât vrei s-o împărtășești cu toți oamenii de pe planetă? În fiecare zi?! Sau e vanitatea de a te lăuda că animalul tău este un „super-scump”, care îți aparține doar ție? Și pe care doar tu ai avut istețimea să-l filmezi/fotografiezi în ipostaze inedite, astfel încât atunci când l-ai pus pe net, ai obținut un „viral” și deci, ai devenit celebru? Cât e egoism și cât e altruism în a face animalelor conturi pe rețelele de socializare? Și cât e de moral?