Sari la conținut

Rețete adaptate pentru mâncăruri tradiționale

Stresul cotidian şi alimentele pline de E-uri îi determină pe tot mai mulţi români să adopte un stil de viaţă sănătos. Mai ales în ceea ce priveşte alimentaţia. Doar că perioada sărbătorilor este o adevărată provocare. Cum să lipsească de pe masă sarmalele, drobul sau dulciurile? Ei bine, aceste reţete tradiţionale pot fi adaptate foarte uşor.

În loc de sarmale din carne și orez, puteți încerca o rețetă vegetală cu hrișcă, nucă măcinată, ciuperci, roșii, morcovi, țelină, verdețuri, condimente și ulei de măsline. Amestecul se împăturește în foi de varză. Pachetelele pot fi gătite la cuptor sau mâncate crude.

Toate dietele cu carne pot fi adaptate pentru diete de post, deci se pot face sarmale de post, absolut toate tipurile de combinații, folosind nuci, hrișcă, surse de proteine vegetale. Rețetele sunt foarte, foarte gustoase, trebuie să recunosc, sunt și preferatele mele”, a explicat consilierul în nutriție și fitness Cristian Mărgărit.

Preparatul specific sărbătorilor pascale este drobul. Și acesta poate fi făcut doar cu legume. Pentru un gust perfect, cea mai importantă este combinația de condimente.

Îi rog pe cei care vor să pună acest condiment să fie atenți la etichetă, pentru că sunt anumite sortimente care conțin E-uri și anumite sortimente care nu conțin E-uri. Sunt doar amestecurile de condimente arăbești care duc cu gustul spre drobul de miel”, a adăugat tehnicianul nutriționist Florentina Gionea.

Pentru desert puteți pregăti în câteva minute bomboane din migdale măcinate, pastă de curmale și semințe de cardamon zdrobite.

„Din compoziția de migdale amestecată cu curmalele pe care le-am făcut cremă în blender facem niște bombonele pe care le dăm prin nucă de cocos și o să vedeți că ele sunt foarte aromate și parfumate de la semințele de cardamon”, a spus Florentina Gionea.

Toate aceste preparate au un nivel scăzut de grăsimi, dar conțin vitamine din belșug.