Sari la conținut
News Alert

Alimentele bogate în cupru, recomandate în dietele pentru slăbit

 

Foto: Gulliver/Getty Images

Cuprul este un oligoelement cu multe fațete: el ajută în lupta împotriva infecțiilor, întărind sistemul imunitar, intervine în mineralizarea oaselor, în absorbția de fier și formarea globulelor roșii. Dar are și alte calități, scrie metronews.fr citat de Agerpres. Studiul desfășurat de cercetători de la Universitatea Berkeley din California și publicat în revista Nature Chemical Biology arată că este indispensabil pentru descompunerea celulelor de grăsime. Citat de site-ul canadian Canoe, profesorul Chris Chang, care a condus cercetările, detaliază descoperirea. "Cuprul joacă rol de reglare. Cu cât există mai mult cupru, cu atât celulele vor fi mai mult descompuse. Credem că ar fi interesant de studiat legătura dintre o deficiență în cupru și obezitate și bolile asociate", afirmă cercetătorul.

Mai precis, acest oligoelement joacă un rol important în metabolism, transformând celulele de grăsime în energie. Din acest motiv este esențială includerea în regimul alimentar a unor alimente care conțin cupru. La un bărbat adult, aportul recomandat este de 2 miligrame, la femeile adulte, de 1,5 miligrame, de 2 miligrame la femeile însărcinate sau care alăptează și 1,5 miligrame la copii și adolescenții între 10 și 19 ani. Pentru a ajunge la această cantitate se recomandă anumite alimente, profesorul Chang nefiind de acord cu includerea unor suplimente alimentare care ar putea provoca dezechilibrul unor minerale, ca zincul.

Cuprul se găsește în principal în stridii, crabi, ficat, cereale complete, musli, ciocolată neagră, nuci, leguminoase, etc. Se găsește și în apa minerală.

Food and Nutrition Board din Statele Unite arată că numai 25% dintre americani respectă doza recomandată. În cele mai grave cazuri, o carență de cupru se manifestă prin anemie, dureri articulare și osteoporoză, încheie metronews.fr.