Sari la conținut

Când trebuie consumate fructele pentru a nu îngrășa

Toamna vine cu o ofertă bogată de fructe: mere, pere, struguri şi prune. Deşi au multe vitamine şi minerale, vin la pachet cu multe calorii. Aşadar, persoanele care au probleme cu greutatea sau suferă de diabet ar trebui să fie foarte atente.

„Există fructe care au o mare concentrație de zahăr pe suta de grame, precum fructele de toamnă: mere, prune, struguri, pere, gutui. Din păcate, se duc undeva la 20 de grame de zahăr pentru fiecare sută de produs, ceea ce poate să crească glicemia pacienților cu diabet, și dacă sunt consumate la masă de seară, până a doua zi dimineața pot fi transformate în grăsime pe ficat și atunci apare steatoza hepatică și o circumferință abdominală mai mare,” atrage atenția dr. Laura Ene, medic diabet, nutriţie şi boli metabolice.

Persoanele care sunt atente la siluetă, nu trebuie să consume fructele foarte dulci seara.

Aceste fructe foarte dulci merită limitate până în ora 18.00 și merită mâncate două porții pe zi din cele 5 porții de fructe și legume recomandate pe zi,” recomandă medicul, adăugând că o porție înseamnă un fruct care încape în căușul palmei.

Merele care nu sunt foarte dulci și dovleacul sunt recomandările specialistului pentru siluetă: „Cel mai potrivit aliment este dovleacul care este foarte versatil, care poate fi folosit atât ca desert sau la o masă principală pe post de piure sau într-o supă cremă, chiar și la masa de seară pentru că nu depășește 5-8 grame de zahăr la o sută de grame.”

Toamna este și momentul în care se pregătesc dulcețuri, compoturi. Cum le preparăm astfel încât să nu dăuneze sănătății și să nu aducă kilograme în plus? Evităm să folosim zahăr. Putem înlocui zahărul cu stevia.

De asemenea, cea mai bună modalitate de conservare a fructelor care asigură păstrarea proprietăților lor este congelarea fructelor sau a piureurilor de fructe.