Sari la conținut

Când trebuie să mâncați pentru a reduce riscul de obezitate

Alimentația neregulată duce la acumularea de kilograme în plus. Un studiu recent privind nutriţia arată că 56% dintre persoanele cu obezitate sar peste micul dejun, care ar trebui să fie principala masă a zilei. În plus, 69% dintre persoanele obeze mânâncă în exces. Nutriţioniştii spun că pe lângă cele trei mese pe zi ar trebui să mai luăm două gustări astfel încât organismul să fie alimentat constant.

Medicii nutriţionişti spun că programul haotic al meselor facilitează încetinirea metabolismului şi duce la tulburări metabolice semnificative. Un studiu recent al medicilor nutriţionişti arată că mai mult de jumătate dintre persoanele cu obezitate sar peste micul dejun, obicei care duce în timp la acumularea kilogramelor în exces.

Studiul mai arată că 47% dintre persoanele cu greutate excesivă recunosc că nu pot renunța la dulciuri, iar 25% consumă mâncare de tip fast food.

Medicii nutriţionişti spun că simpla echilibrare a alimentaţiei va duce la pierderea kilogramele în plus.

Faptul că le introduc trei mese şi două gustări, reuşesc să scadă în greutate, pentru că asta atrage după sine un control mai bun al cantităţilor. Dacă începi cu masa de dimineaţă şi mânânci fragmentat, chiar în aceeaşi cantitate pe care o mâncai înainte, organismul răspunde mai bine. Iar dacă faci şi un pic de restricţie alimentară, deci controlezi şi cantităţile, deja aia e soluţia pentru scăderea în greutate”, spune Şerban Damian, medic nutriţionist.

Sondajul a fost făcut pe 5.000 de persoane care sunt abonate la o platformă online, unde medicul specialist le oferă utilizatorilor planuri personalizate de nutriție.