Sari la conținut

Consumul de cafea contribuie la menținerea greutății după un regim de slăbire (studiu)

Cei care au ținut un regim de slăbire știu ce însemnătate are lupta cu kilogramele, dar și mai greu este să menții greutatea obținută în timpul regimului după încheierea dietei. Problema stabilizării greutății este adesea spinoasă și în majoritatea cazurilor procesul de slăbire eșuează în această fază, citeaza Agerpres.

Modificarea obiceiurilor alimentare pe timp îndelungat este cheia reușitei, iar un studiu german publicat în revista European Journal of Clinical Nutrition încearcă să demonstreze cum poate fi cafeaua un mijloc pentru menținerea greutății la care se ajunge după un regim de slăbire.

Pentru studiul desfășurat de o echipă de la Școala de Medicină din Hanovra au fost recrutate 494 de persoane, bărbați și femei, toate aceste persoane țineau o dietă. Au fost examinate obiceiurile lor alimentare înainte, în timpul și după pierderea în greutate.

Cercetarea a arătat că cei care au băut cafea și-au menținut mai bine greutatea. Oamenii de știință au observat că persoanele care au reușit cel mai bine să își mențină greutatea după un regim, contrar celorlalte, beau regulat cafea, câte două-patru cești pe zi. Se știa deja că un bun element pentru pierderea greutății este cafeina. Cei care consumă cafea au un indice de masă corporală (IMC) mai scăzut decât cei ce se feresc de licoarea neagră. Este totuși prima oară că este identificat clar rolul cafelei în menținerea greutății după un regim de slăbire. O cantitate prea mare nu servește însă la nimic, ci este chiar dăunătoare pentru sănătate, cercetătorii recomandând să nu se depășească patru cești pe zi, încheie metronews.fr.